hoe noem je iemand die van een hele verantwoordelijke en intelligente, en volwassen persoon omslaat,.......

zeg maar iemand die altijd theorieen, heeft en waarvan je dan denkt van oke die is echt volwassen, en als er bijvoorbeeld in zn omgeving van die puberale jongens waren, hij altijd als een leider overkomt, als ze bijvoorbeeld op scheppen over seks, En plotseling, zelf ook verandert op die manier als je meer contact met hem zoekt ( ik als meisje zijnde), en hetzelfde gedrag als hun overneemt, en opeens heel kinderlijk gedraagt zelfs nog eger, maar als andere jongens zo doen hij weer helemaal verandert en weer volwassen overkomt, en zegt heey doe niet zo, het is een meisje, en als hij weer zeg maar onder de andere is, hij weer heel volwassen overkomt, met zn theorieen, en zn ''volwassenheid''

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Antwoorden (8)

Een 'pleaser'. Hij wil het iedereen naar de zin maken en daarom past hij voortdurend z'n gedrag aan. Iedereen doet dat tot op zekere hoogte, maar als je het overdrijft neemt uiteindelijk niemand je meer serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou ook goed kunnen zijn dat hij jou wel ziet zitten en daardoor wat nerveus wordt en daardoor niet weet hij zich moet gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals jij die persoon beschrijft, heeft dat nogal iets onbetrouwbaars. De juiste benaming?;
slap, geen ruggegraat, onberekenbaar, opportunist, gemaakt, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Natuurlijk passen wij ons allemaal wel eens aan situaties aan en zolang dat op een gezonde manier gaat is er niet veel aan de hand (we doen ons allemaal wel een mooier voor dan we zijn).
Ook speelt leeftijd een rol,.... de puberteit misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij dat gedrag vertoonde om 'n meisje in bed te krijgen, noemden we dat beddenpleasers .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals je het hier omschrijft"

een uitslover (doet íe voor jou dus en denkt dat hij leuk is)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die noem je onvolwassen en onzeker.

iemand die volwassen is zal mensen niet naar hun mond gaan praten of doen alsof ie een leider is.

iemand die volwassen is en zijn verantwoording neemt kan en durft gewoon zichzelf te zijn.

intelligentie zegt overigens lang niet altijd iets over een bepaald gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil niet "noemen" zoals je in de vraag stelt om te voorkomen dat iemand een etiket over zijn gedrag krijgt. Pleaser is zo'n voorbeeld uit een van de antwoorden. Dat werkt niet. Het is een feit dat hij afhankelijk van de mensen in zijn omgeving zijn rolgedrag aanpast. Die verschillende rollen kunnen op jou verwarrend overkomen. Dat kan ik me voorstellen. Je kunt kijken of je dit met hem kunt bespreken. Kijk eens of je iets over communicatie kunt vinden wat jou hierin ondersteunt. Het boek "Geweldloze communicatie"van Marshall Rosenberg kan je hierin helpen.