Is het mogelijk een huis te vullen met negatieven gedachtens?

Ik ben de laatste tijd dikwijls over mijn toeren en voel mij daarbij, diep ongelukkig. Dan wil het soms, dat ik begin te roepen en te schelden. Omdat dit al enige tijd bezig is en ik het maar niet echt goed onder controle krijgt. Vraag ik mij zelf af: Is het mogelijk dat ik het huis vult, met negatieve gevoelens. Is er misschien een weerkaatsing, zo dat er terug komt, wat ik het huis toe schreeuwt? De vraag is echt gemeend, het duurt al jaren. Elk andwoord is welkom. Kleurrijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Het beste antwoord

het kan... negatieve energie kan het huis bevuilen... voor wie daar vanaf wil kun je dat door het weg te visualiseren. Wat ook tegen negatieve energieen zou helpen is het zuiveren van je huis met witte salie en/of in de ruimtes labradoriet neerleggen, en dan hoe meer blauw erin hoe beter. maar het kan zeker
je komt weleens ergens en dan voel je dat men er ruzie heeft gehad... de sfeer is "te snijden". Dat kent iedereen wel... das daar een goed voorbeeld van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je die "negatieve energie" wegvisualiseert, ben je eigenlijk bezig met zelftherapie. Het huis heeft daar niets mee te maken. Je behandelt jezelf, je geneest jezelf. Salie en labradoriet werken alleen zolang je gelooft dat ze werken. Stel dat vraagsteller geen idee heeft dat labradoriet zou helpen, en jij legt labradoriet in zijn huis, dan zal dat spul absoluut niet helpen. Of, ander voorbeeld: als vraagsteller wel gelooft in de werking van labradoriet en jij legt overal in zijn huis labradoriet neer, maar op plekken waar hij het niet ziet, en hij weet er dus niets van - dan zal het ook beslist niet helpen. Dit alles laat zien dat ook salie en labradoriet (en zo zijn er nog wel meer bijgeloofmiddeltjes) enkel en alleen werken door de zelf-psychotherapeutische werking op de persoon. Met negatieve energie of het huis heeft dat allemaal niets te maken. Dan dat laatste, dat je spanningen aanvoelt - dat klopt, maar ook daarvan weten we inmiddels prima hoe dat werkt. Je voelt die spanningen aan doordat je de reacties en het gedrag van de mensen ziet en hoort. Een trillende pink, een kleine pauze in een zin, een blik die net een andere kant op gaat dan gebruikelijk - dat zijn de dingen die ervoor zorgen dat jij "voelt" dat de spanning ergens te snijden is. Het is zelfs vaak geprobeerd: een flinke ruzie in een kamer, dan de ruziemakers ergens anders heen, en dan een heel gevoelig proefpersoon laten voelen welke "energie" er in die kamer hangt. Soms zaten er mensen in die kamer die een rothekel aan elkaar hadden en vrijelijk mochten ruziemaken, of tegen hun zin samen iets moesten doen. Soms zaten er oude geliefden in die kamer die samen een baby'tje mochten verzorgen. In geen enkel geval kon daarna een gevoelig persoon zeggen welke "sfeer" of "energie" er in die kamer hing. Al dit soort dingen zitten puur in jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het uiteraard helemaal met je eens Cryo, dat die dingen alleen werken als je erin gelooft. Maar, als je erin gelooft en het helpt je werkelijk, is dat zo slecht nog niet.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat is inderdaad de kortetermijnoplossing: het helpt nu, je bent nu van je probleem af. Voor de lange termijn is deze "oplossing" nadelig. Je richt je namelijk op de verkeerde weg, je doet aan symptoombestrijding. De werkelijke oorzaak negeer je. Zie het als een ontstoken kies. Op korte termijn helpt een aspirientje. Als je geluk hebt en de ontsteking komt niet meer terug, is dat een prima oplossing. Het gevaar van het aspirientje is, dat je je daartoe beperkt. Dat je iedereen in alle gevallen aanraadt, een aspirientje te nemen als hij een ontstoken kies heeft. Zo'n schijnoplossing kan veel kwaad doen als iemand herhaaldelijk last heeft van ontstoken kiezen omdat hij de oorzaak niet wegneemt. Zo is het ook met lapmiddeltjes als salie en labradoriet. Dat zijn een soort aspirientjes, die goed werken voor een enkele keer. Ze houden je echter weg van de werkelijke oplossing, namelijk: het versterken van *jezelf*. Dat laatste brengt je veel meer dan zo'n stom aspirientje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook een combi van beiden zijn. deze dingen gebruiken om waar je mee bezig bent te versterken, namelijk het versterken van jezelf. En dat is meestal; het geval. De mensen die ik ken die deze dingen gebruiken zijn allemaal aan het werk aan zichzelf En reinigen het huis van negatieve energie. zou met het alleen doen met die stenen en kruiden dan zou dat erg oppervlakkig blijven inderdaad. Ik weet nog niet zo zeker of het een schijnoplossing is.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het ultieme doel is, van externe oplossingen af te komen. Dat je die salie en dergelijke gewoon helemaal niet meer nodig hebt, dat je vanuit eigen kracht ziet, weet en voelt dat de negativiteit niet in het huis zit maar in jezelf, en dat je vanuit je eigen sterkte die negativiteit uit jezelf kunt verbannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan het helaas niet bewijzen maar negativiteit kan wel degelijk in een huis hangen. Dit zijn helaas ongrijpbare dingen
Ik kan totaal lekker in mijn vel zitten en dan in een huis binnenkomen waar ik me ineens heel anders ga voelen zonder dat er iemand in de buurt is...
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Dat ligt dan aan de combinatie huis-jou. Sommige huizen hebben een bepaalde lichtval, of indeling, die zorgt dat de meeste mensen zich er niet zo fijn voelen. Het kan ook zijn dat een huis jou doet denken aan het huis van die tante waar je vroeger altijd van die vieze koekjes moest eten. In beide gevallen voel je je slecht in dat huis. Dat heeft echter niets te maken met dingen die vroeger in dat huis zijn gebeurd. Het ligt puur aan jouw interpretatie van de dingen die je ziet: bouw, indeling, materialen, geur, lichtval; dit alles gecombineerd met jouw eigen herinneringen en voorkeuren. Laat ik het zo zeggen: er is meermalen geprobeerd of een huis een bepaalde sfeer kon "vasthouden". Telkens bleek dat niet het geval te zijn: niemand kon voelen of er daarvoor in dat huis een ruzie was geweest of juist liefde; niemand kon voelen of er in een huis iemand was vermoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou inderdaad het best zijn als iemand zich op zichzelf richt en het vanuit zichzelf op zou lossen. Maar een boel mensen lukt dat niet, uit onmacht, onwil, of wat dan ook. Beter iets dan niets, denk ik dan.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, da's het dilemma. Aan de ene kant: beter iets dan niets. Aan de andere kant: hoe zorg je ervoor dat mensen die wél verder zouden kunnen komen, niet blijven steken in het "iets", en de stap naar "oplossing uit eigen kracht" kunnen maken? Ik ben daar nog niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elk "iets" is meegenomen. oplossing uit eigen kracht vooral het ontwaken kost veel tijd. het gaat met hele kleine stapjes... Je kunt iemand op vele manieren attent maken van zichzelf te leren houden en handvaten aanreiken hoe dingen te verwerken. De een staat er voor open de ander niet.
Als iemand echt niet wil dan kun je op je kop staan wachten tot zijn kousen afzakken maar er zal niets gebeuren. Kunst is de gevoelige snaar te raken en die is bij iedereen anders... En sommigen zijn gewoon onbereikbaar... Het goede voorbeeld geven en bij jezelf blijven is dan het beste dat je nog kunt doen. Die persoon krijgt later dan misschien het inzicht alsnog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een goeie peut zijn als je daar uit kwam Cryo :P Heel veel therapeuten zouden je op hun blote knieën danken als je hun een oplossing voor dat probleem aan zou reiken. Er zijn er zoveel die niet inzien dat de oplossing (en vaak ook het probleem) in henzelf ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze discussie gemist, maar ik zeg je, dat dit een uitermate ingewikkeld proces is, waar vele factoren mee tellen, zowel het zichtbare als het onzichtbare,
Zowel het uitlegbare als het onbekende.
Als ik zo jullie discussie lees, begrijpen jullie maar een deel er van, wel een belangrijk deel, maar zeker niet alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das hier inderdaad niet even uit te leggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg maar uit wat we volgens jou niet begrijpen dan.
Cryofiel
13 jaar geleden
Met alleen maar de melding dat er "iets" is dat de ander niet begrijpt en jij wel, en dat dat "iets" heeeeeeel ingewikkeld is, plaats je jezelf boven de ander. Je creeert afstand. Nergens voor nodig. Je zou moeten weten dat de mensen die aan deze discussie meedoen, zich interesseren voor het onderwerp, er veel van afweten, en dus elke uitleg begrijpen. Je vraagt zelf - terecht - ook regelmatig om een uitleg. Wees dan ook bereid een uitleg te geven wanneer de ander kennelijk iets mist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een zinloze kleinerende opmerking, door al te stellen dat ik me boven een ander plaats, ik zou nog maar eens een cursus discussieren volgen, dit is een van de grote fouten die men kan maken.
Mijn intentie er iets zinnigs aan toe te voegen is verkeerd begrepen. Sorry voor Widar, die is wel oprecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje het gevoel had dat je je boven de anderen probeerde te stellen. Maar ik probeer me niet door dergelijke gevoelens te laten leiden. Daar schiet je niet zoveel mee op, of het gevoel nou terecht is of niet. Vandaar dat ik het negeerde en alleen maar vroeg om nadere uitleg. Die vraag herhaal ik overigens. Wat begrijpen wij dan volgens jou niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee Widar ander keertje dan maar, ik heb al gezegd, dat mijn intentie er iets zinnigs aan toe te voegen, verkeerd is begrepen, dus heb ik mijn opmerking speciaal voor jullie verkeerd geformuleerd.
En dat is jammer, maar het is gebeurd.
Maar ik ga geen discussie meer aan, ben ik te boos voor.
Groeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer... Ik had het graag gehoord, als ik iets over het hoofd zie. Misschien pm als je niet meer boos bent?
Cryofiel
13 jaar geleden
Even ter toelichting: ik weet dat ik mijn reactie enigzins negatief heb geformuleerd. Ik heb dat bewust gedaan. De reden daarvoor is, dat ik dit gedrag keer op keer zie. Telkens opnieuw stellen sommigen zich boven de ander. Dat mag dan niet zo bedoeld zijn - maar als dat zo is, pas je je bewoordingen na een paar keer aan. Dat mis ik. Telkens weer zie ik dat sommigen bewoordingen gebruiken, waarmee ze zich boven anderen plaatsen. Die arrogantheid wordt eerst genegeerd - je moet tenslotte iets door de vingers kunnen zien. Als de arrogantie blijft, wordt de ander daar netjes op gewezen. Zo van: joh, je komt wat uit de hoogte over, en dat zal vast niet de bedoeling zijn, maar zou je er rekening mee kunnen houden? Na meerdere van dergelijke beleefde hints en verzoeken, verandert er niets. Tja, daar word ik dan wat balorig van. Dat mag ik dan laten merken, vind ik. Dat is wat hier is gebeurd. Je kunt best boos worden omdat iemand terugkoppeling geeft over jouw eigen gedrag - het zou echter zinvoller zijn, je eigen gedrag eens te bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Cryo. wel gek dat zoveel anderen vaak het zelfde probleem hebben, maar laat maar, daar wordt je alleen nog meer balorig van, ieder woord naar jou toe,moet ik afwegen en kan nooit zomaar spontaan reageren, je hebt me al vaker beschuldigd van gigantische scheldpartijen, heb zo vaak om uitleg gevraagd aan je, nooit, echt nooit leg je iets nader uit, had het maar gemeld, maar van al mijn duizenden antwoorden is er nog nooit een verwijderd wegens schelden of beledigen.
Je leeft in je eigen verkrampte wereld en iedereen die daar niet inpast heb je problemen mee.
Vanuit de hoogte schud je je wijze kop en begin met een zucht je zoveelste uitleg, omdat 'wij' maar niet willen luisteren ( zijn je eigen woorden)
En nu ben je balorig, omdat ik gezegd heb, dat jullie het belangrijkste deel begrijpen, maar zeker niet alles.
dat mag ik niet zo maar spontaan tegen jullie zeggen.
Vorige week had je ook al een botsing met iemand, die heeft je even de oren gewassen, zover wilde ik nooit gaan.
En zo waren er velen.
Mijn boosheid is nu weg, nu ik besef, dat het niet persoonlijk tegen mij is, maar tegen die groep mensen die maar niet willen luisteren naar jou.
Cryofiel
13 jaar geleden
Wacht even - als ik het goed begrijp mag jij *wel* uit de hoogte doen, maar mag ik daar *niets* van zeggen? Dat vind ik eerlijk gezegd een wat vreemde houding. En hoezo heb ik nooit iets uitgelegd? Tot nu toe zeg je juist dat ik te *veel* uitleg, dat ik een zondvloed van woorden uitstort in mijn poging een uitleg te geven. Wat is het nu? Leg ik teveel uit, zoals tot nu toe, of leg ik nooit eens iets uit, zoals ik hier tot mijn verbazing lees? Die scheldpartij van jou wil ik wel voor je opzoeken hoor, als je daar prijs op stelt. Ik zal even moeten zoeken, maar dat doe ik graag voor je. Laat maar weten of ik jouw woorden hier moet citeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor laat maar.

Andere antwoorden (14)

Het zou best wel kunnen dat je daarmee de sfeer in huis bevuilt, je kunt proberen als je dan echt echt echt even heel wat nare energy kwijt moet om het buiten te doen of op te schrijven, lees het een week later na en kijk wat je er dan van vind, was het wel echt zo erg?? Je kunt ook op zo een moment gaan sporten (fietsen, wandelen) dan kun je wat ontspannen. Huis moet wel een prettige omgeving zijn en blijven. De energy binnen moet goed zijn. Heel veel sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het kan ja... Heb jarenlang heerlijk in mijn oude huis gewoond. Hoe slechter het ging met m'n relatie, hoe slechter ik me plotseling ook in het huis ging voelen. Ook als ik er alleen was. Voelde me er altijd boos, moe, verdrietig... Zelfs als ik er nu nog kom voelt het zo. Het huis heeft een andere lading gekregen. Misschien is er bij jou ook iets gebeurd waardoor je je zo voelt in je huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook kunt denken: jij schreeuwt, dan laat je het gaan.
Desnoods, als dat helpt, zet je een raam of een deur open en zwaai je de negatieve energie uit, wegwezen ermee!
Ik geloof niet in 'weerkaatsingen' van negatieve gevoelens. Dus maak jezelf niet dol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af of jij in het bestaan van 'spirituele energie' gelooft of niet. Als je dat wel gelooft, dan is dat zo, als je daar niet in gelooft, natuurlijk niet.
Beetje kort door de bocht, maar er bestaat geen bewijs voor of tegen het bestaan van spirituele energie, dus kun je enkel aannemen.

Wat wel goed kan, is als je altijd negatief bent op dezelfde plek, dat diezelfde plek jou dan ook negativiteit gaat bezorgen. Dit komt door simpel conditioneren.

Bijvoorbeeld: Als jij altijd kwaad bent terwijl je naar de klok staart, dan zal je kwaad worden wanneer je naar de klok staart. Gezien het plaatje van de klok in jou hoofd geassocieerd word met woede esn die reactie dus bijna automatisch opgeroepen word.

Om dit proces te stoppen, zul je bewuster met je gedachten om moeten gaan en ze moeten proberen te vervangen met positieve gedachten. Zo verander jijzelf, en gelijk ook jouw omgeving.
Dit is zeker niet gemakkelijk.

Als je ze zelf niet 'onder controle' kunt krijgen dan is het van belang om eens met een deskundige te gaan praten.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn idee wel. Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt: sinds ik met positief energiewerk bezig ben, staan mijn planten er bijvoorbeeld super bij! En nee, ik heb niks veranderd aan de verzorging...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt een huis vullen met meubels, mensen, planten, of een mooi behang, maar een huis blijft gewoon een dood ding, net zoals een fiets, een lantaarnpaal of een koffiezetapparaat.

Een huis voelt niets en zegt niets. En hoe hard je ook schreeuwt tegen je huis, het huis hoort ook niets. Probeer je te realiseren, wat er zou gebeuren als je auto, huis, of kantoor allerlei emoties zouden gaan vertonen. We zouden in een volstrekt idiote wereld terechtkomen.

Het huis heeft niets met jouw problemen te maken, en zelfs al zou je verhuizen, dan neem je jezelf mee. Het enige wat je zou kunnen overkomen, is dat door de verandering van omgeving je gedrag verandert. Maar ook dat heeft alleen maar met jou te maken en niets met het oude of nieuwe huis.

Ik denk dat je je energie veel beter kunt besteden aan jouw probleem, dan aan de vraag in hoeverre jouw huis jouw gevoelens opslaat. Als het werkelijk zo is, dat je je diep ongelukkig voelt, en zelfs gaat schreeuwen, dan heb je gewoon een serieus probleem, en dat moet je serieus aanpakken. Probeer de oorzaak van je onrust en ongenoegen te vinden. Als je de oorzaak weet, dan is het veel beter mogelijk om dit onder controle te gaan krijgen, of zelfs helemaal te laten verdwijnen.

Laat je niet afleiden door vragen over onwerkelijke zaken, en neem jezelf serieus. En als je zelf de oorzaak van je problemen niet kunt vinden, zoek dan professionele hulp. Een bezoekje aan je huisarts is dan de meest effectieve manier. Hij weet hoe, en waar je dit probleem het beste op kunt lossen. Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Prachtig antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord ja. 1e lijnspsychologen kan je ook gewoon heen gaan, heb je geen verwijzing voor nodig.
probeer je negatieve gevoelens eens op te schrijven. Zij het practische gevoelsen van doen? werk er dan dan dat je ze opruimt, dat kun je alleen zelf maar doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij jouw huis associeert met negatieve gedachten dan weerkaatst die associatie jouw gedachten terug. Jouw huis als zelfstandig voorwerp doet dit echter niet.

Nu is het de vraag of jij ertoe in staat bent je huis niet te associëren met negatieve gedachten maar juist met iets positiefs. Hoe je dit doet kan ik je geen antwoord op geven. Ik zou je wel willen adviseren zoveel mogelijk energie te steken in dat wat je positief ervaart en zo min mogelijk te piekeren. Dat is naar mijn mening de enige manier om die gedachten uit je hoofd te krijgen.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Nuttig antwoord - plus.
Feng shui is een methode om toe te passen bij negativiteit in huis, misschien helpt dit voor jou negatieve gedachten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Feng Shui is in tegenspraak met de kennis van de oude Azteken / Tolteken over het weren van kwade krachten uit je huis. Wie van de twee heeft gelijk, en hoe komen we daar achter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm interessant!!
als je in je huis het vaakst dit gevoel krijgt of het meest vaak thuis bent zou dit voor jou gevoel kunnen ja.

als het gisteren ook al zo was, en daarvoor ook, is de associatie huis-negatief gevoel is hiermee gelegd, maar in werkelijkheid ben jij diegene die dit zelf afroept.

als iedereen die in je huis komt hier last van heeft, is het duidelijk dat het aan het huis zelf ligt.

wellicht het kan wat helpen om een tropische gezelschapsbak van het aquarium te maken? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan inderdaad. Lees hierover maar eens het ankertje" irritatie". alle emoties zenden vibraties uit, en die komen dan in je huis. Op die manier kan je bv; ook aanvoelen als je bij een stel komt dat net ruzie gehad heeft ("er hangt iets in de lucht") ook al doen ze erg vriendelijk en is schijnbaar alles in orde. Je buik zegt soms iets anders dan je ratio. Lang in een huis zitten met negatieve vibraties maakt je ziek.
Het gaat er vooral over hoe je je huis "zuivert" van deze negatieve vibraties. Dat kan op verschillende manieren, je kan dat makkelijk vinden op internet : rozen, sandelhout branden... Ook eens goed poetsen (klein beetje bleekwater schijnt wonderen te doen, maar ik gebruik dit zelf niet vanwege het milieu...) kan héél veel negatieve energie ontladen. En uiteraard vaak je huis luchten.
Om de negatieve energie uit je lichaam te krijgen kan je onder de douche gaan staan en een zo warm mogelijk straal langs je ruggegraat (centraal zenuwstelsel) laten lopen. Als je dan begint te boeren te geeuwen of winden te laten, ben je aan het ontladen. Ook de centrale kolomademhaling kan helpen : beeld je in dat je vanuit je kruin ademt tot diep in je buik (zo diep je kan) en adem dan uit en stel je voor dat de adem langs je stuitje (tussen je benen) je lichaam verlaat. Adem dan opnieuw in vanuit je stuitje zo diep je kan, en uit naar je kruin. Zie de adem in je verbeelding veel verder komen dan je lichaam. Eindig met een ademhaling kruin-stuit.
Doe ook geregeld boswandelingen of ga eens uitwaaien aan zee. Maar vooral je huis goed poetsen, alles weggooien waar je een slechte vibe bij krijgt of wat je niet meer nodig hebt en dan wat zuiverende dingen doen die je op internet vindt, zullen al heel wat verschil maken.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deepak Chopra zegt in zijn boek "Quantumgemezing" : De wereld om jou heen is een extensie van jezelf. Je ziet de omgeving door jouw ogen vanuit een gemoedstoestand bij jezelf. Jij straalt dit zelf uit en vult jouw omgeving met die energie. Wil je dat de omgeving anders wordt dan ga je met jezelf aan de slag. Als het in jouw hoofd lente wordt dan zie je jou heen de lente en het voelt ook zo aan. Succes en lente toegewenst . Tijd om te ontluiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord op de vraag is JA, dat kan, maar dat wil nog niet meteen zeggen dat het in de door jou geschetste situatie per definitie aan de orde is!

Gedachten hebben een enorme kracht (gedachtekracht), veel meer dan sommige mensen zich realiseren. Deze worden alleen maar versterkt door de gedachten ook nog eens (hardop) uit te spreken. Dat is ook de reden dat je altijd moet oppassen met wat jezelf of een ander (toe)wenst.
Als je bijvoorbeeld een ander iets negatiefs toewenst en de ander vangt dit niet op (maar pareert de gedachte), komt de totale (negatieve) lading direct weer bij je terug! Het maakt hierbij overigens niet zoveel uit of dat binnens- of buitenshuis gebeurd.
Indien de negatieve (uitgesproken / uitgeschreeuwde) gedachten, niet direct voor een ander bedoeld zijn, kunnen deze (zoals in jou situatie) in huis blijven hangen.
Er zijn door voorgaande beantwoorders van deze vraag al wat tips gegeven om de negativiteit uit je huis te bannen (ramen, deuren open etc.) waarbij ik me alleen maar kan voegen en eventueel met een extra tip, om met wierook langs de plafond/muurranden, kamer voor kamer te reinigen (ramen open laten) en hardop sprekend de negativiteit te dwingen om te vertrekken, maar dat is slechts een noodoplossing. De oorzaak, zoals je zelf al aangeeft ligt bij jou. Je zal toch een weg moeten vinden om die negativiteit die in je zit en om je heen hangt kwijt te raken.
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is je verdiepen in ‘esoterie’, om antwoord te krijgen op een groot aantal van jouw vragen en de ‘kennis over het wezenlijke der dingen’ te vergaren.
Als je wilt, dan kan ook ‘Esoteria’ je daarbij helpen. Wij bieden een aantal (thuis) zelfstudiecursussen op het spirituele, paranormale en esoterische terrein. Wil je meer weten of heb je nog vragen?.., ga dan naar http://www.esoteria.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet-voelende objecten nemen geen gevoelens van voelende objecten aan. Jouw huis zal dus nooit jouw ellendige gevoelens overnemen en naar jou reflecteren. Als jij dat gelooft, dan kan het wel jouw projectie zijn dat jouw huis die gevoelens gaat reflecteren.

Ik zou me voor kunnen stellen dat je sterk de behoefte voelt om van omgeving te veranderen omdat je al zo veel negativiteit hebt ervaren in de omgeving waar je nu in zit. Je kunt daar overheen stappen en besluiten om jezelf te veranderen in plaats van je omgeving te veranderen.

Ik heb zelf mijn hele jeugd gewoond in een heel oud huis waar al heel veel vreselijke dingen in gebeurd waren (is in de tweede wereldoorlog o.a. een tijdje in gebruik geweest als veldhospitaal in de frontlinie, nou dan weet je het wel) en werkelijk nooit iets negatiefs of positiefs ervaren van het huis, evenmin als mijn huisgenoten. Sfeer maak je zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi stippel, wat heb jij het getroffen met dat huis, het kan echt ook wel anders, wat bedoel je dat je ook nog nooit iets positiefs hebt ervaren?