Ja,bij veelvuldig gebruik kan dit:
Bij veelvuldig gebruik kan paracetamol als bijwerking hoofdpijn hebben. Aangezien u dan waarschijnlijk opnieuw een paracetamol neemt, kunt u in een vicieuze cirkel terechtkomen, met verslaving als gevolg.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, het is op zich niet verslavend, maar als je veel/vaak paracetamol gebruikt kun je wel last van hoofdpijn krijgen. En dan neem je weer een paracetamol etc. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In beginsel is paracetamol niet verslavend. Wel kan het 'medicijnafhankelijke hoofdpijn' veroorzaken. Hieronder heb ik een stukje neergezet (zie link voor de bron) waarin een apotheker deze vraag beantwoordt:

"Kan het zijn dat paracetamol verslavend werkt, zowel lichamelijk en / of psychisch?

Antwoord apotheker
Paracetamol werkt niet verslavend. Wat wel bekend is van paracetamol is dat er door het gebruik van dit medicijn er een medicatieafhankelijke hoofdpijn op kan treden. Men slikt paracetamol en als bijwerkingen kan dit hoofdpijn geven. Men tracht dit weer te verhelpen via het slikken van paracetamol en belandt zodoende in een vicieuze cirkel, waar men alleen uit kan komen door acuut te stoppen met het paracetamol gebruik. (HK)"

Toegevoegd na 19 minuten:
oops, 3 dezelfde reacties in een minuut... sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk is een parastamol niet goed voor de mens als je het te vaak doet het moet eigenlijk maar een keer per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HIHI ik ook niet, en het moet maar een keer per dag? Is parastamol sex? of douchen, of warm eten?
JAH!!!! Pas er mee op. Een collega van me kon niet mer zonder, dan kreeg ze hoofdpijn. Ze slikte er meer dan 10 per dag. Élke dag!