Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Het ontbreekt mij aan daadkracht om na 16u nog kleine huishoudelijke taken te doen, hoe kan ik dat veranderen?

Als huisvrouw ontbreekt me daadkracht

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga na wat de oorzaak is van het probleem. Doe je te weinig leuke dingen en zit je maar hele dagen (alleen) thuis? Probeer eens wat leuke activiteiten te zoeken buitenshuis in dat geval. Werk verder met schema's en spreek met jezelf "huishoudavonden" af en beloon jezelf de avond daarop met iets leuks doen. Het gaat je wel lukken, als je de wilskracht maar hebt!

Stoppen met goeievraag en de klussen doen die nodig zijn om het huishouden draaiende te houden. M.a.w., je niet laten afleiden door dingen die leuker zijn, want die zijn makkelijk te vinden. Verstand op nul en even poetsen. Of laten doen natuurlijk als je die mogelijkheid hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100