ik krijg berichtjes van iemand die zegt de heletijd dat hij mij wilt verkrachten, wat moet ik doen? :(

ik krijg sinds een weekje op hyves en ook op twitter berichtjes van iemand die zegt dat hij mij gaat verkrachten en alles en dan beschrijft hij hoe hij het gaat doen en alles ik ben heel bang en denk er veel aan wat kan ik hieraan doen ik weet niet wie het is want het zijn alleebij nieuwe account die hij heeft aangemaakt ofzoo :9

kaylee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.5K

Antwoorden (14)

Aangifte doen bij de politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangifte doen bij de politie.
Dit is een bedreiging en dat mag niet.
Ik denk wel dat ze er serieus werk van zullen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewaar die berichtjes en doe aangifte bij de politie.
Je kunt ook ongewenste berichtjes melden bij Hyves zelf.

En blokkeer je hyves voor niet vrienden!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Berichten opslaan en zsm naar de politie ermee. Ik weet niet of jij weet wie de dader is, maar door de recherche is dat makkelijk te achterhalen en hij is zeer strafbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreek dit met iemand die je vertrouwd, je ouders of een lieve tante of buurvrouw. Dit is heftig en kan je onzeker of angstig maken, je zult er baat bij hebben om hier met iemand over te praten die jou kan steunen.
Verder hebben de andere gasten natuurlijk gelijk!
Sla de berichten op en doe aangifte bij de politie.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie kan in een mum van tijd zijn IP adres natrekken, dit is namelijk zeeeeeer ernstig. Naar de politie ermee!
Bewaar alle berichtjes zodat je bewijs hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bang zijn het zijn maar praatjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dingen die je zou kunnen doen.
* Social media afkappen - account verwijderen
* Hyves niet zichtbaar voor niet vrienden maken
* Geen persoonlijk uitdagende fotos uploaden
* Aangifte politie is zinloos
* Meld het aan hyves, die hebben IP adressen van de gebruiker
* Je relatiesfeer nagaan, ex vriendjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is aangifte bij de politie doen zinloos?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind aangifte doen niet zinloos!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik.... ook niet?
Klacht neerleggen en laten vaststellen wat je als berichten/bedreiging hebt gekregen en neem een bekwame advocaat onder de arm. Het ip-adres van de dader is gemakkelijk achterhaalbaar, zodat je kan weten wie je belaagt en ook andere potentiële slachtoffers van dienst zijn.
Spaar hem niet,want zulke mensen verdienen het niet in vrijheid rond te lopen, en hun naam als potentiële verkrachter zou op hun voorhoofd moeten getatoeëerd worden...
Wat de wettelijke procedure in Nederland is weet ik niet, maar in België kan een gerechtsdeurwaarder deze berichten vaststellen, en in een rechtsprocedure laten gebruiken tegen beklaagde. Misschien kan iemand je raad geven hoe het er in Nederland aan toe gaat. In ieder geval is dit 'strafrechterlijk' en kan er gevangenschap op volgen, en 'n zware boete, maar ook de emotionele impact is niet te onderschatten, zodat een klacht zich opdringt, al was jet maar om je het gevoel te geven dat je alles hebt gedaan wat in je vermogen ligt om je te beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Berichten inderdaad opslaan.
Wat je ook nog kunt doen is de administrator/moderator van de betreffende website vragen of zij met de politie mee willen werken en hun contact gegevens opvragen zodat je die al aan de politie kan verstrekken.

In mijn ervaring als moderator heb ik ooit iemand aangegeven bij de politie die een publiekelijke bedreiging uitte, ik kan je zeggen dat daar heel serieus op gereageerd werd.
Ik had dat totaal niet verwacht maar de desbetreffende persoon was diezelfde nacht nog van zijn/haar bed gelicht.
Ze hebben alleen wel echt zoveel mogelijk informatie nodig en medewerking van de website kan daarbij heel erg helpen omdat zij IP nummers en providers vrij eenvouding kunnen nagaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politie inlichten, die gast blokkeren en negeren. ga er vooral niet op in. reageer op geen enkele manier. Stel je hyves een poosje zo in dat alleen jij er naar kan kijken desnoods, en busje pepperspray op zak houden als hij weet waar je zit. oid. Das mijn eerste ingeving. Kan gewoon zijn dat iemand je op stang wilt jagen, of een vervelend ex of zo. Dus zorg in ieder geval dat de politie op de hoogte is en als je op straat loopt houdt dan 112 vast binnen handbereik.
Als de politie op de hoogte is, namelijk heeft jouw belletje voorrang, en zijn ze eerder bij je.
Als het alleen op hyves is en hij blijft je daar lastig vallen, dan zou je kunnen overwegen zelf een nieuw account te maken en zeer selectief te zijn wie je toelaat, tot zelfs gewoon je pagina ( een poos) verwijderen. idem met twitter.
Dus ga er niet op in, sluit hem gewoon van je af ...

sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je die niet gewoon blokkeren?
Bang hoef je niet te zijn. Blaffende honden bijten niet. Je hebt verkrachters en je hebt stalkers. Verkrachters kondigen dat echt niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangifte doen, en wegblijven van dat type sites.

Toegevoegd na 1 minuut:
En vooral niet van dat soort uitdagende foto's plaatsen als je hier gedaan hebt, want dat trekt nu eenmaal van die idioten aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een vorm van stalken die helemaal niet door de beugel kan. Volg het advies op die anderen al aangaven. Leg de berichten die je krijgt, ook vast. Blokkeer de persoon via Twitter en kijk of je jouw Hyves kunt beveiligen dat alleen echte vrienden aan jouw toestemming moeten vragen om op jouw pagina te kunnen. Reageer niet op de signalen ant dat is vaak precies wat ze willen. Geef die persoon niet de kans om de macht te voelen.