Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er ervaring met een persoonsgebonden butget op psychische grond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
875
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat er verschrikkelijk gefraudeerd wordt met het PGB. Wanneer je dat gaat aanvragen moet je echt heel goed in de gaten houden of het geld goed wordt besteed of je moet het zelf doen. Wanneer je het uit handen geeft, en er gaat wat mee mis, dan komt dat voor jou rekening. Daar komt bij dat je ook een CIZ indicatie nodig hebt, en dat houdt dan weer in dat je geheel met "de billen bloot" moet en een stempeltje krijgt...vinden het CIZ je ziek genoeg, dan beslissen zij of je voor PGB in aanmerking komt...Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okeee....daar heb ik al wat aan...goed uitkijken dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, ik zag dat je uit hengelo o komt... Me too :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is grappig en bedankt nog voor je antwoord de meeste geven alleen rare antwoorden en niet echt leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je vraag staat nog niet zolang toch, ik zou hem gewoon een paar dagen laten staan, want er zijn vaak wel mensen die hier een heel goed antwoord neer kunnen zetten, maar die zijn nu misschien even niet online. Wat ik wel weet ( uit ervaring) dat je met Mediant ook best ver kan komen, ik heb niet zo lang geleden ook de keus gehad om pgb aan te vragen, maar ik durf het niet omdat je idd een stempel krijgt en mocht er iets mis gaan met dat geld en het weg is, dan is dat voor jou rekening, dus ze hebben bij mij een ander potje los getrokken en krijg hetzelfde als dat ik pgb had aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okee ik heb de aanvraag al gedaan via ciz....ff afwachten,hoor veel rare verhalen inderdaad...groetjes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)