Doe rustig(er).
Denk na voordat je wat zegt.

Dat is weliswaar geen karaktereigenschap, maar gedrag. En het gaat bij volwassener lijken om gedrag, niet om karakter.
13 jaar geleden
Smijt met kennis en praat over de politiek. Je hebt hier dan ook werkelijk kennis voor nodig anders val je door de mand. Aan de telefoon wordt ik vaak een stuk ouder aangezien als ik met banken bel sinds ik meestal meer weet dan de directeuren XD Sla gewoon academische taal uit en dan komt het goed.
13 jaar geleden
Als je nog kind bent is dat niet nodig. Jij mag nog kind zijn.

Ben je volwassen dan keer je soms terug naar 'kinderlijk' gedrag, omdat je opnieuw wordt geconfronteerd door een situatie die je als kind vroeger nog niet goed hebt kunnen verwerken.
Werk aan die situaties van toen vroeger en verwerk de emoties die je toen niet hebt kunnen verwerken. Dan zal het steeds minder nodig zijn om een oud gedrag terug te halen. En kan je beter je volwassen zelf blijven die je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorm je karakter door:
vooral jezelf te zijn

dan ben je wie je bent, en hoef je ook niets te lijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven. Je gedrag is afhankelijk van je beslissingen, niet van je omstandigheden. Kijk maar naar het woord ver-antwoord-elijkheid: dat is letterlijk het vermogen om je antwoord te kiezen. Jou optreden is een bewuste keuze, gebaseerd op waarden, en niet iets dat voortvloeit uit omstandigheden en gevoelens.

Maar vergeet vooral niet om als kind in deze wereld te leven. Kinderen beleven de wereld compleet onbevangen en genieten van alle nieuwe dingen die ze zien. Een geweldige eigenschap die we kwijtraken op het moment dat we volwassen worden. Dus word niet te snel volwassen!