Een man met schizofrenie, hoe benader je die?

Hij is 32 jaar, ongehuwd en woont bij zijn moeder. Na terugkomst van zijn vakantie heeft hij waanideeën, denkt dat hij een agent is, en dat ze hem zoeken. Hij sluit zichzelf op en voelt zich nergens meer veilig, hij hoort steeds vreemde geluiden. Hij is bang voor de contraspionage.. Hoe kun je het beste deze persoon benaderen? Als hulpverlener..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Bekijk samen met hem de film "A beautiful mind".

Toegevoegd na 6 minuten:
Bespreking van de film op Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/A_Beautiful_Mind
In de MovieDatabase:
http://www.imdb.com/title/tt0268978/

Toegevoegd na 11 minuten:
Ontroerende film over een wetenschapper met schizofrenie, die uiteindelijk zijn waanbeelden weet te accepteren en ermee om leert te gaan, waardoor hij er uiteindelijk toe komt om zijn talenten (die hij ook heeft) in te zetten voor de samenleving.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem aan dat die man de nodige medicijnen krijgt. Is het nog wel verantwoord om hem bij z'n moeder te laten wonen?
Ik zou hem benaderen door eerst heel goed z'n vertrouwen proberen te winnen. Wanneer je z'n vertrouwen verliest, heb je de poppen aan het dansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien een onnuttig antwoord. maar waarom vraag je niet een paar vriendelijke agenten om met hem te praten?