Waarom vinden sommige mensen met autisme het grappig als iemand geïrriteerd raakt?

Ik merk het zelf ook omdat ik veel kenmerken van autisme heb en ik vind het zelf ook grappig als mensen geïrriteerd raken maar ik weet niet waarom. Ook bij andere mensen met autisme lees ik weleens dat ze dat grappig vinden.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik bedoel hiermee dus waarom een geïrriteerde reactie een lachreactie opwekt terwijl dat bij een boze reactie of gelukkige reactie bijvoorbeeld niet is. Dus specifiek die geïrriteerde reactie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
2K
Kimath
13 jaar geleden
ik ken de rare reactie, ik ga vaak lachen als ik me pijn doe, en als iemand boos doe, begin ik vaak te giechelen, omdat hun gezicht dan vaak zo rood word, en dan moet ik lachen.
Ik voel mij dan een beetje ongemakkelijk, omdat ik niet goed weet hoe ik moet reageren. (Ik heb Asperger trouwens).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je dan ongemakkelijk voelt moet je mensen uitleggen waarom je zo reageert, als die mensen dat weten maar ze reageren nog steeds naar terug ligt het aan hen en niet aan jou.
Kimath
13 jaar geleden
Bijna iedereen waar ik vaak mee omga, collega's op het werk, familie en vrienden enzo, weten wel van mijn Asperger. Ik heb gewoon kort uitgelegd, dat als er iets is, dat ze dat gewoon moeten zeggen, omdat ik geen lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen en hints kan lezen.
De meeste letten hier wel op, dus dat is fijn :)

Het beste antwoord

Omdat het mensen met autisme mankeert aan invoelingsvermogen. Zij registreren alleen de uiterlijke gedragingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een autist kan niet zo goed met zijn/haar gevoelens omgaan. ze weten niet precies of ze ergens bij moeten lachen of huilen enz... het is een reactie die er gewoon is net als dat je moet lachen als iemand ergens tegen aan loopt of struikeld of zo...