Ik denk dat we allemaal verslaafd zijn aan slapen. Net zoals allemaal verslaafd zijn aan zuurstof, eten en drinken. Het zijn essentiële activiteiten om te kunnen leven en te kunnen overleven.
Ja, ik ben verslaafd aan slapen en hoelang ik het ook uitstel uiteindelijk MOET ik gaan slapen. Het is echt een verslaving!

Ik denk echter dat jij bedoelt dat men meer slaapt dan normaal (als we weten wat normaal is, dat verschilt per persoon). Maar we willen allemaal net zo lang slapen totdat we weer fit zijn om ons leven te gaan beleven. En sommigen moeten meer slapen daarvoor. Soms blijven ze wel moe en willen ze blijven slapen, omdat ze dan nog steeds niet het gevoel hebben dat ze fit genoeg zijn om hun leven te kunnen BELEVEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja dat is mogelijk,
ik ken een aantal mensen die letterlijk er verslaafd aan zijn, die niks anders doen, dan zodra ze kunnen, gaan slapen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag graag naar bed gaan.
Maar ik kom er nog liever weer uit.
Maar sommige mensen kunnen van slapen hun hobby maken.
Om goed te kunnen slapen moet je toch enigzins behoefte hebben aan slaap,en er een zinvolle dag op hebben zitten.
Dat bevredigd ook het slaapgevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nog op eef? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad het is al laat voor mij.
Maar vanavond na het eten,om zes uur Boem na het zes uur journaal sliep ik als een os.
De hele dag bijna buiten,en dan eten ,en een warm huis je weet het wel.
Rieneke1
13 jaar geleden
ja dan wil je wel snorken! :)
ik had een gezellig avondje bij vrienden, maar ik duik er nu echt in.
welterusten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verslaafd?

Ik denk als je geen normaal dagritme hebt met op tijd opstaan, nuttige dagbesteding en daar 's avonds moe van zijn, dat je wel makkelijk kan toegeven aan bankhangen en de neiging tot slapen. Een vorm van leegheid.

Of als je heel zorgeloos bent, dan slaap je ook makkelijk even tussendoor.

Of misschien oververmoeid en tijdelijk extra behoefte aan slaap.

Of nog verzwakt door een ziekte (griep, Lyme, Pfeiffer) dan ben je gewoon heel erg moe.

Of als puber lekker hangen op je bed, MP3, lekker lui, niks te doen, ook dan kun je makkelijk een tukkie tussendoor doen.

Maar echt verslaafd...dus onbedwingbare aantrekkingskracht om NU te gaan slapen, nee, dat denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
=HERKENBAAR!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
=, =+ HAHA!!
Ik geloof niet dat je verslaafd kan raken aan slapen. Het is iets dat je altijd al doet op bepaalde tijden. Je kan jezelf wel aanwennen om meer te gaan slapen. Voorbeeld, Je gaat s avonds naar bed, komt er s morgens weer uit en je gaat tussen de middag weer even een uurtje liggen. Als je dat een week achter elkaar zal doen, dan wordt je automatisch tussen de middag moe en wil je gaan liggen slapen. Wanneer je er weer af wil, dan moet je even weer door de zure appel heen, op dat tijdstip ff wandelingetje maken en na een paar dagen zal je weer merken dat je niet meer moe wordt tussen de middag.... Dus, geen verslaving, wel gewenning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verslaafd niet denk ik, maar soms kunnen mensen wel vluchten in slaap, bijvoorbeeld als ze depressief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verslaafd zijn of worden is niet het juiste woord hiervoor denk ik. Wel een slaap- en waakritme waar je aan went. Zo heb ik bv al jaren last van even tussendoor onder het RTL-nieuws zo'n 10-15 minuten in slaap te vallen, vaak merk ik daar vooraf niets van. Vrijwel op de minuut af nauwkeurig, maar doe ik op dat tijdstip iets, maakt niet uit wat, sporten, wandelen, bezig zijn in huis oid, dan heb ik er geen last van, maar als ik dus ga zitten, geheit bijna. Ga ik steeds op dezelfde tijd naar bed dan slaap ik als ieder ander een bepaald aantal uren. Slaap ik dezelfde aantal uren, maar ben ik bv een of twee uur later dan gebruikelijk naar bed gegaan, dan sta ik toch vermoeider op, ondanks dat ik er dus diezelfde uren later uitkom. In dat laatste geval kan ik zelfs met hoofdpijn opstaan. Dus in feite is de regelmaat van de slaap de verslaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
die van half 8 bedoel je?
Vooral als je geen ritme hebt in je leven dan kan je moe worden van het niks doen of het gevoel hebben dat je constant moe bent, zit eigenlijk in je hoofd...
Verslaving wil het niet noemen, meer een gewoonte, ja dat kan heel goed...