Hoe wordt je 1 met jezelf?

Je hoort veel wordt 1 met jezelf, zo kan je voelen wat je echt voelt. Maar hoe doe je dat eigenlijk 1 worden met jezelf, moet ik dat zien als een soort meditatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
2.6K

Het beste antwoord

Door jezelf te aanvaarden.

Wees jezelf en zorg ervoor dat niemand je beinvloed.

Noteer al je belangrijke doelen in je leven.

Vergeet wat iedereen denkt!

Je kunt niet iedereen tevreden stellen.

Wees niet bang om te slapen.

Er is geen haast bij het maken van beslissingen en
je zult meer kans om een goede beslissing te maken als
je geest kalm en rustig is.

Laat anderen niet beslissen wat je bent bestemd om te doen.

Wees vergevingsgezind en leert los te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goed antwoord. Niet zweverig, wel effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
THX
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan,denk eraan ieder mens is uniek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, en luister naar je geweten....

Andere antwoorden (9)

Door eerlijk te zijn met je gedachten.Jezelf niets voorhouden dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je meer te focussen op je innerlijke wereld dan op de buitenwereld.
Dit kun je inderdaad doen door middel van wat wij meditatie genoemd hebben.

www.dhamma.org, deze gratis cursus is een goede manier om hier bekwamer in te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door Yoga, mediteren of een andere vorm van ontspanning die goed bij jou werkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Gestaltfilosofie en therapie wordt gesproken over congruent zijn. Fritz Perls is de (her) ontdekker.
Er zijn technieken voor om congruentie te bevorderen.

Met oefeningen over ""gewaarworden"" word je steeds meer een met jezelf. We zijn soms geneigd om onze eigen gevoelens en gedachten maar te negeren. We verleggen onze grenzen, zeggen we dan. Dat doe je echt niet ongestraft.

Omdat ik een Christen ben, heb ik altijd verband gelegd met Heb uw naaste lief als uzelf, en God bovenal.
Ook dit voorschrift gaat uiteindelijk over grenzen. Cijfer jezelf niet weg, houd evenveel van je naaste als van jezelf. Bewaak dus je eigen grenzen.
Gestalttherapie is verder niet formeel godsdienstig georienteerd.

Persoonlijk vind ik het een heel goed middel om je eigen kern te leren kennen in relatie tot anderen.

In onderstaand boekje wordt het goed uitgelegd. Heel leuk boekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 met jezelf zijn doe je denk ik door eerlijkheid.
doen wat je zegt en zeggen wat je doet ;)
(woorden én daden).
geen maskers op.. what you see is what you get.

1 worden met jezelf kan denk ik ook pas als je eerst ontdekt wie en wat je bent, waar je vandaan komt, wat je doel op aarde is etc.

je leven dromen zou moeten zijn: je dromen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harmonie bewerkstelligen tussen je gevoelens(emoties),je rationele denken(dagelijks bewustzijn) en je intuïtie (door je onderbewuste "opgepikte" signalen uit je omgeving en het ervaren van synchroniciteiten:
dat laatste is het ogenschijnlijk in tijd en/of ruimte samenvallen van overeenkomstige gebeurtenissen).

Als je een dergelijke harmonie binnenin jezelf kunt realiseren,dan ben je één met jezelf,want dan zijn alle psychische lagen in evenwicht en vullen ze elkaar aan: zijn ze dus complementair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen dat iemand die één is met zichzelf ten eerste van zichzelf houdt zoals hij/zij is. Ten tweede accepteert hij ook zijn eigen tekortkomingen, en weet hij altijd met zichzelf in het reine te komen.
Zo iemand houdt zich nooit bezig met de vraag: "Wat zal men van mij vinden". Hij weet dat hij ertoe doet, al is het maar voor zichzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 zijn met jezelf. Tis maar wat de ander er onder verstaat. Als dat bij iedereen verschillend is wordt het moeilijk om jezelf te zijn. . Het is beseffen dat er maar één moment is dat je leeft en dat is nu. Geniet wat je nu ziet hoort en voelt en meditatie kan daarin een rol spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees eens de boeken over de advaita vedanta,van oa vijai shankar en een hele nieuwe wereld gaat voor je open.