Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat is een goed middel tegen een niet te plaatsen onrustig gevoel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet een middel maar even bedenken waar dat gevoel vandaan kan komen. Een unheimlich onrustig gevoel moet je niet wegdrukken maar er aan toegeven. Het heeft een reden dat je dan zo onrustig bent

als je het niet kunt plaatsen... valeriaan..daar word je rustig van en dan kan je rustig uitzoeken, waar je onrust vandaan komt...

Sint-janskruid heeft een antidepressieve werking. Net als de andere medicijnen tegen depressiviteit beïnvloedt sint-janskruid de lichaamseigen stoffen in de hersenen die een rol spelen bij stemmingen en emoties.

Denk er over na of er iets is wat je min of meer onbewust dwars zit. Zo niet, probeer het dan te negeren. Ga afleiding zoeken en vooral: zoek mensen op. Dat doorbreekt die eindeloze gang van je gedachten waar je toch niet mee opschiet.

Tinctuur maken van de virginische wolspoot ( wilde plant) hiervan enkele druppels in een glas water en heel ongemerkt verdwijnt het onrustgevoel. Het is een heel mild en zacht werkend middel. Valeriaan kan ook, maar niet te lang ( is verslavend) Maar ook thee van citroen melisse, of ijzerhard, werken prima, maar niet bij iedereen. De oorzaak van dit onbehagelijke gevoel is heel vaak en onbalans in je eigen energie. Dit ontstaat vaak bij een ongezonde levens stijl. Maar kan ook veel andere oorzaken hebben.

Afleiding! Lekker gezellig iets leuks doen met vrienden of familie. Er eventjes op uit, dat helpt het beste.

een stuk gaan wandelen,of fietsen,of een andere vorm van beweging,dat wil wel eens helpen

Hartcoherentie-oefening De oefening bestaat uit drie stappen. • Hartfocus Je legt je hand op je hart. Je hart zit iets meer naar rechts dan de meesten denken. Als je het moeilijk vindt je aandacht te richten op je hart, beweeg dan eerst je rechterteen, dan je elleboog en richt je aandacht vervolgens op je hart. • Hartademhaling Je haalt rustig adem door je hart, ademt vooral goed uit, alsof de zwaartekracht je adem naar de grond trekt. Over iedere ademhaling doe je zo'n 12 tellen, 6 in en 6 uit. Doe dit tot je ademhaling rustig wordt, als vanzelf gaat. • Hartgevoel Blijf ademen door het gebied van het hart. Denk terug aan een moment dat je je erg prettig voelde en probeer dat moment opnieuw te beleven. Het kan een moment van zorg, aandacht of nabijheid zijn voor een ander, of je huisdier; het kan om een vakantie-ervaring gaan of een heel leuke sportieve ervaring. Sta stil bij dit positieve gevoel, geef jezelf toestemming het te voelen. Je kunt deze oefening bijvoorbeeld iedere dag 5 minuten doen. De methode kan je helpen om onmiddellijk je stress te verminderen. De stappen van hartfocus, hartademhaling en hartgevoel nemen een minuut in beslag. Hoe meer je de methode traint op momenten dat je niet al te gespannen bent, lekker in je vel zit, hoe beter je deze kunt toepassen als je angstig bent of een paniekaanval dreigt te krijgen. Door deze oefening zorg je er ook voor dat de verstoorde biochemische balans in je hoofd zich weer herstelt.

Bronnen:
http://www.carienkarsten.nl/column/hartcoh...

Het beste middel is toch de oorzaak te vinden in plaats van de bijverschijnselen alleen te behandelen. Kun je ontdekken of er een patroon zit in wanneer het op treedt. Wat gaat eraan vooraf? Gebeurt het in periodes van een bepaalde lichamelijke omstandigheid. Onderzoek als het optreedt of er iets vantevoren is gebeurt. Wordt jouw lichaam geprikkelt door iets wat een herinnering is aan een weggestopt verleden? Allerlei mogelijkheden dus. Jij hebt de ervaring en kan het bekijken. Een klein zetje in de rug kun je vragen aan iemand die je vertrouw en die met jou mee kan kijken. Het erover praten kan al pratende mogelijk puzzelstukjes op zijn plek krijgen. Succes

Neuraston druppels werken perfect! Te koop bij de meeste apotheken, en ik denk ook wel bij reformzaken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100