Als je steeds het gevoel hebt dat je bril vies is, zijn je ogen dan achteruit gegaan?

Terwijl het niet vies is. Alsof ik waziger zie.
Vroeg me af of het herkenbaar is. Ik ga binnenkort naar de opticieen voor een oogmeting maar ik ben nu gewoon benieuwd of meer mensen dit hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook wel vaak mistig de laatste week...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ;-)

Het beste antwoord

Ik zou bijna zeggen, dat je ogen blijkbaar beter worden als je zo goed ziet dat je bril vies is! ;-)

Toch is het niet zo gek wat je vertelt. De manier waarop jij wazig ziet, lijkt blijkbaar precies op het kijken door een bril die niet helemaal schoon is. En door de irritatie dat je niet goed ziet, denk je onbewust steeds dat het ligt aan je vieze bril, die toch echt helemaal schoon is.

Ik stel me voor, dat als je dit verhaal aan je opticien of oogarts vertelt, hij in één keer veel meer weet over je zichtvermogen. Ik zou dit dus zeker vertellen aan de opticien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je het gevoel hebt zou ik zelf eens een doekje eroverheen halen, blijkt dit niet te werken zou ik naar de oogarts gaan. Als het het gevoel blijft houden naar een psycholoog gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Via deze weg bedoel ik dan te zeggen je te weten kan komen of je ogen achteruit zijn gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie ook wel eens minder scherp als ik vermoeid of minder fit ben. Het valt op dat ik dan op alle afstanden minder scherp zie, normaal heb ik alleen last van ouderdomsverziendheid (leesbril).
Ook kan suikerziekte van invloed zijn op je gezichtsvermogen.
Zorg in ieder geval zo mogelijk uitgerust bij de oogarts te verschijnen om niet met een te sterke bril te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verstandig om je ogen te laten meten.
Ik weet niet hoe oud je bril is en wat voor glazen erin zitten, maar ik weet zelf dat na x tijd alles wazig wordt hier omdat er dan inmiddels heel veel minieme krasjes op de glazen zitten. Dus schoon zijn de glazen wel, maar niet helder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoon wordt vrijdag geopereerd aan zijn nog. . zijn klachten begonnen op dezelfde manier als jij nu bij jou beschrijft. . hij heeft een optic pit achter het netvlies en dat hebben duizenden mensen aangeboren maar bij gemis dat gaan lekken waardoor er vocht achter het netvlies is gekomen en dat kan nu niet weg. . dus vandaar de operatie. . wil je er niet ongerust door maken maar door dit te vertellen bereik jij misschien met deze kennis een breder onderzoek bijeen oogarts. . succes!