Moet ik naar de opticien of huisarts met klachten over irritatie in mijn oog?

Ik draag maand lenzen, waar je ook mee kunt slapen, dit kan tot 6 avonden achter elkaar maar meestal hou ik het bij 2 avonden max. Sinds gister middag heb ik extreme irritatie in mijn rechteroog; rood, constant tranen en gewoon haast komende en gaande steken. Dit kan natuurlijk niet goed zijn; toen ik thuis was eruit gehaald en toen voelde het echt extreem pijnlijk (kon dit niet op werk uithalen want anders kan ik ECHT niks zien, en wuifde het een beetje af alsof het maar droge ogen waren) Moet ik naar de opticien or huisarts?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Optiek
3.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Huisarts en meteen bellen.
Ritsuka
2 jaar geleden
Gelijk huisarts bellen, klinkt als ontsteking
tinus1969
2 jaar geleden
Hoe is het afgelopen?

Antwoorden (1)

Je zou eerst naar de huisarts kunnen gaan. Dit gaat doorgaans sneller en kost niets. Het lijkt een oogontsteking. Dat is meestal niet ernstig. Vaak geneest het oog binnen 1 tot 2 weken vanzelf.
De huisarts kan je kunsttranen voorschrijven. Kunsttranen (oogzalf of oogdruppels) smeren het oog. Daardoor kunnen klachten van een oogontsteking minder worden.
Indien nodig, kan de huisarts je doorverwijzen naar de opticien.