Als je geen bril draagt word je sterkte dan slechter?

Ik heb een bril en heb -2 nu zat ik eraan te denken om gewoon mijn bril af te doen maar worden mijn ogen hier slechter van?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Het is in elk geval niet verstandig dit te toen als jij je op de weg begeeft. Want je ziet het dan niet goed wanneer er een gevaarlijke situatie aan het ontstaan is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In welke zin gevaarlijk amadea?
Ritsuka
3 jaar geleden
Hier ga je flinke hoofdpijn van krijgen
Utrecht
3 jaar geleden
Gevaarlijk in die zin dat je met -2 (zonder bril of lenzen) geen verkeersborden op afstand ziet of kan lezen, niet kan zien of die andere bestuurder jouw ook ziet en ook slechter afstand en beweging van anderen kan inschatten.
Daarnaast is het heel vermoeiend voor je ogen; je gaat continue turen om toch proberen scherp te stellen. Dus behalve een fronzend gezicht ga je hier ook hoofdpijn van krijgen.
Als je uit ijdelheid geen bril wil, overweeg dan lenzen.

Antwoorden (1)

NEEN, je ogen worden niet (sneller) slechter, maar je wordt er wel erg moe van. Probeer het één dag uit en je zal het ondervinden.