Waarom zie ik dubbel als ik naar mijn laptop kijk?

Iedere keer als ik mijn laptop gebruik, ga ik staren zonder dat ik het door heb. Ik word automatisch geneigd om dubbel te kijken. Ik dacht eerst dat het lag aan vermoeide ogen, maar ik heb het al in de ochtend. Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat je te lang geconcentreed op je laptop kijkt en van de dicht bij. Zorg ca 60 cm afstand te nemen en af en toe rust te nemen. Dat doe je door een paar minuten in de verte te kijken. Heb je ooit een oogoperatie gehad? Heb je een bril?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb een bril. Mijn ogen zijn ontzettend slecht en worden steeds slechter. Ik draag momenteel een bril die niet meer genoeg biedt voor optimaal resultaat. Ik krijg binnenkort een nieuwe bril. Ik ben bijziend, dus ik zie slecht als iets verder weg is.
Ik zou niet kunnen typen als ik zo veel afstand zou nemen, dat is dan een struggle.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Even de nieuwe bril afwachten en evt contact opnemen met oogheelkunde (via huisarts?)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je ogen werken hard, mede omdat de huidige sterkte van de bril niet optimaal is. Je ogen worden overvraagd.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk ook een dominant oog. Een oog waarmee je onbewust meer mee kijkt en scherp stelt dan het andere oog. Ooit "lui oog" gehad of scheelzien?