wat kan ik doen om zo goedkoop mogelijk aan een bril te geraken?

ik moet brillen, dat is nu wel zeker. Herken geen mensen op straat meer, en kan nauwelijks nog lezen. De oogarts schreef me dus een bril voor, maar ik schrok echt wel van de prijzen...
Voor mij hoeft een bril niet trendy of zo te zijn, het is gewoon een gebruiksvoorwerp. Nu ben ik al bij van die goedkope ketens langs gegaan, maar men zei me achteraf dat de glazen daar in vergelijking duurder zijn. Wat ik echter niet echt heb vastgesteld in mijn zoektocht, maar ik ken er dan ook niet zoveel van natuurlijk.
In België zijn er enkele mutualiteiten die je terug betalen, ik krijg 50€ terug dus een peulschil.
Internetbrillen vertrouw ik niet echt, ik kan ze niet passen. Het gaat hierbij niet over het esthetische, wel of ze goed zitten etc. Plus ik heb geen creditkaart en dat heb je vaak nodig...
Wat is een tip om aan een betaalbare bril (lees : ongeveer 200 € ) te geraken?

Toegevoegd na 13 minuten:
voor alle duidelijkheid : ik wil een varifocale bril. Wat zijn trouwens "cilinders" bij brillen (wordt vaak vermeld)...?

12 jaar geleden
in: Optiek
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Mijn bril was iets van 80 euro, hoe kom je aan 200?
liveisgreat
12 jaar geleden
dat zijn de prijzen voor een varifocale bril hier in België. Tenzij ik op verkeerde plaatsen heb gezocht natuurlijk.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ah, dat zei je er niet bij. Ik heb enkelvoudig met cilinder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat je slecht ziet...200€
heb je het met of zonder bril gezien??
je hebt misschien dus echt een bril nodig!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn ervaring was dat een willekeurige opticien mij adviseerde een bril van 750 euro te nemen.
Omdat ik er niets vanaf wist heb ik dat advies opgevolgd maar kon niet aan die bril wennen.
Vlak daarna kreeg ik voor mijn werk een bril van 60 euro via Hans Anders en die heb ik jarenlang dag en nacht gedragen...
liveisgreat
12 jaar geleden
@kubus : zo zie je maar.... De prijzen zijn niet te vatten.
@marion61 : ;-D

Het beste antwoord

De goedkoopste brillen op : http://www.brillen24.be
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Nederland is Hans Anders een van de goedkoopste aanbieders van een complete bril met glazen. In Belgie blijkt deze keten ook te bestaan: www.hansanders.be.
Prima brillen en glazen. Verwacht alleen geen designmerken voor dat geld. Maar ze hebben wel keuze uit modieuze monturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder heb je ook nog EyeLove, die is nog goedkoper. Maar die meten geen ogen, dupliceren alleen glazen van je oude bril. Voor jou dus niet geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
de prijzen bij Anders zijn in België een stuk hoger dan in Nederland, heb ik me al laten vertellen....idd zie ik wel verschillen, bv. in Nederland is er nu een actie "gratis montuur", in België alleen als je een varifocale bril koopt van 250€...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij H A in Nederland kunnen vaste klanten per maand betalen. Laat voor de oogmeting u op de hoogte stellen van voorwaarden en kosten.
liveisgreat
12 jaar geleden
Jammer genoeg woon ik in het durebrillenland België...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet dat Hans A. in Belgie duurder is. Ik weet niet waar in Belgie je woont, maar is een bezoek aan een HA in Noord-Brabant of Zuid-Limburg een idee?
liveisgreat
12 jaar geleden
moet es eens uitzoeken...ik woon in Antwerpen
Ik heb een hele leuke bril gekocht bij de specsavers.
Ik moest ook snel een bril hebben en zelf had ik geen bakken met geld.. Ik heb de bron bijgevoegd.

Die bril kost €29,- euro met glazen erbij in.. Ze zijn alleen nog niet ontspiegeld..

Heel veel succes ermee en ik hoop dat je een leuk montuurtje vind!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hans Anders heeft opvallend goede prijs/kwaliteitbrillen. Het gaat 'm om de glazen en die zijn daar goed: de montuur krijg je daar gratis. Loop daar eens binnen en informeer eens.