Mag je met maandlenzen slapen?

4 jaar geleden
in: Optiek
2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.123lens.nl/blog/dag-week-maandlenzen-verschillen/

Antwoorden (1)

Mijn opticien heeft verteld dat dit voor een enkele keer geen kwaad kan. Dus alleen voor noodgevallen, wanneer je bijvoorbeeld onverwacht ergens blijft slapen maar geen lensspullen bij je hebt.

Het is echter voor zowel de lenzen als jouw ogen beter om de contactlenzen 's nachts uit te hebben en gereinigd in vloeistof te bewaren.
Amadea