Is een houten zonnebril sterk?

De laatste tijd zie ik in diverse boekjes houten zonnebrillen. Dat wil ik graag hebben maar ik zie alleen in online webwinkels. Hier in Amsterdam heb ik nog geen echte winkel kunnen ontdekken.

Weet iemand of zo een bril wel sterk is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet te bepalen, dat komt echt op de kwaliteit neer, maar hout kan heel sterk zijn. Zou zelfs sterker kunnen zijn dan de gemiddelde kunstof of metalen bril.

Antwoorden (3)

Bij goed onderhoud zijn deze zeker sterk. Het nadeel is alleen dat ze niet af te stellen zijn. Kopen via internet raad ik ie dan ook af. Kans is heel groot dat de passing niet goed is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn als je er gewoon normaal mee omgaat even goed als de metalen variant.
Voor kinderen is het wat minder, omdat die wat wilder omgaan met brillen en het waarschijnlijker makkelijker stukmaken.
Verder kan je beter wachten tot je een houtenbril in de winkel ziet liggen, want dan stellen ze hem gelijk goed voor je af, omdat het via internet vaak nog mis kan gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een model koopt dat gemaakt is van Zebrano (zebrahout, ook wel Zingana genoemd ; een tropische houtsoort afkomstig uit Zuidwest Afrika) dan is het zeker een sterke bril. De merken Birdy Eyewear en Two-O maken die in elk geval.

Houten brillen zijn duurder dan bamboebrillen. Bamboe is lichter en poreuzer waardoor deze brillen minder stevig zijn dan de houten versie.
Amadea