wordt het rechtzetten van een blind oog vergoed?

ik ben blind aan mijn linker oog, sinds een jaar of vijf draait hij naar buiten en naar boven, als ik de keuze maak hem vast te laten zetten (oogspier inkorting) wordt dat dan vergoed? of wordt het gezien als schoonheid operatie? op mijn polis is hier niets over te vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tijdens het eerste consult bij de oogarts bepaalt hij of zij of het medisch noodzakelijk is of dat het om een cosmetische ingreep gaat. Indien het medisch noodzakelijk is, wordt het in principe vergoed, indien het eigen risico al verbruikt is. Indien het om een cosmetische ingreep gaat, krijgt u niets vergoed. U zult de situatie dus eerst moeten bespreken met uw behandelend arts. Verder weet ik niet waar u verzekerd bent en of u alleen basis verzekerd bent. https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Ziekenhuiszorg-MSZ/Vergoeding-oog-operatie-scheelzien/td-p/21060 Deze link is wel een antwoord van zilveren kruis en van 2017, maar een beter voorbeeld vind ik niet.

Toegevoegd op 26 januari 2019 15:21: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100