Kan je zelf een bril (montuur) meenemen naar een opticien en daar je sterkte in aan laten brengen?Of moet je een bril van hen uitkiezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
12.1K

Antwoorden (4)

Nee hoor kan je gewoon doen..
Mijn tante heeft al 30 jaar het zelfde montuur. En wel andere glazen telkens.

Dus het kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh super! Ook enig idee hoe duur het dan is om alleen je sterkte en cilinderafwijking erin te laten maken? Want ik heb vaak het idee dat je voornamelijk voor het montuur betaalt en dat het erin 'slijpen' van de sterkte etc. weinig aan de prijs van de bril veranderd, behalve natuurlijk als je laat ontspiegelen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee daar heb ik geen verstand van ik draag nl geen bril
Maar ik zou haast zeggen dat je dan wel nieuwe glazen moet hebben. ik zou zeggen loop een aantal opticiens af en ga prijs vergelijken,
Kan gewoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het een goed montuur is, dus geen zonnebril zonder glazen, kan dat, al verkopen ze natuurlijk liever een complete bril
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Toevallig ook enig idee wat de kosten dan zijn? Want ik heb vaak het idee dat je vooral voor het montuur betaalt en dat er weinig kosten bijkomen voor de sterkte en de cilinderafwijking. Natuurlijk voor ontspiegelen enzo komt er vaak wel weer een hoop bovenop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verschilt per opticien en hangt af van de sterkte van je glazen, je betaald zonder montuur wel de hoofdprijs voor je glazen, dus ga het bij verschillende opticiens vragen wat het gaat kosten.
Jawel, dat kan wel.
Maar in het algemeen zijn monturen niet zo duur. Je hebt ze al vanaf €30 oplopend tot ca. 170. Er zijn ook duurdere, maar dat is niet nodig.
Vaak slijt een montuur wel in het gebruik, of je wil weer eens wat anders. Maar dat is natuurlijk eigen keuze. Loop eens bij prijsvechters binnen zoals bij Hans Anders ,of Specsavers.
Bij de laatste heb ik pas een complete varifocusbril met ontspiegelde en dun geslepen glazen gekocht voor ruim €300.
Mijn man heeft er een vertebril en een leesbril gekocht voor samen, je gelooft het niet, €184.
Allemaal nieuwe monturen.
Moet er wel bij vermelden dat de zorgverzekering €100 meebetaalde. Is al verdisconteerd in de prijs.