Last van mijn ogen reden voor de dokter?

Sinds ik last heb van migraine heb ik last van mij ogen. Als ik 1 zinnetje op schrijf zie ik er wazig en dat is dan heel de dag zo. Ik heb het al bij een opticien laten meten maar het was -0.5 dus dat is erg weinig. Toch denk ik dat er iets niet klopt. Is dat een rede om naar de dokter te gaan of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Het zou ook andersom kunnen zijn: dat je langzaamaan wat waziger bent gaan zien, daarom je oogspieren en misschien ook hoofd- en nekspieren meer moet aanspannen en daardoor hoofdpijn krijgt.
Misschien eens een verwijzing naar een oogarts vragen, een afspraak maken op een zo laat mogelijk tijdstip (want het kan uitmaken of je je ogen laat meten als je net wakker bent of als je al een dag in touw bent).
Komt er dan weer uit dat je een afwijking hebt, dan zou ik bij een goedkope opticien een bril kopen (voor 30 euro heb je er al een), en eens zien of dat helpt.
Wat wel typisch is: als je -0,5 hebt, zou je dichtbij geen enkel probleem moeten hebben maar veraf wel.
Als je wazig ziet nadat je een tijdje dichtbij hebt zitten kijken, dan zou ik eerder ook een plusafwijking verwachten (waarbij je ogen zich inspannen om het dichtbij tóch goed te kunnen zien en je veraf nog slechter ziet).
Reden om het eens goed te laten meten, want het is vervelend als je wazig ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen voor de oogarts. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Wazig zien lijkt me zowiezo geen pretje en je hoort wel eens vervelende verhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is reden genoeg om even langs de huisarts te gaan, niet met spoed verder hoor.
Zij zal je ongetwijfeld vragen hoelang je al last hebt, is dat ineens ontstaan of al een tijdje, hoelang je al last hebt van migraine enzovoorts.