Als je lang scheel blijft kijken, kan dit een blijvende impact hebben?

Mijn dochtertje van drie maanden kan urenlang naar haar handen kijken. Echter, ze kijkt daarbij dan scheel. We proberen haar handen dan ook steeds opzij te leggen, omdat we willen voorkomen dat ze blijvend scheel blijft kijken als ze groot is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Het beste antwoord

Het is juist goed als een kind van 3 maanden naar haar handen kijkt., Het oefent zo de oogspieren, de beweging van de handen, en op een gegeven moment zal ze ontdekken : "he, die hand die beweeg ik zelf!"Dan gaat ze ook de oog-handcoordinatie oefenen. Als je haar handen weghaalt, heeft ze hier minder kans voor, dat is dus niet goed.
Alle baby's kijken vaak scheel, de oogspieren zijn nog niet zo getraind. Dat gaat gewoon vanzelf over. Laat haar maar lekker met haar handen spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, ze zal niet scheel blijven kijken, dit is heel normaal bij baby's.

Het is eigenlijk een soort fabeltje, dat men scheel blijft kijken.