Kan je je ogen laten meten bij de opticien als je ze de eerste keer bij de oogarts hebt laten meten?

Hallo,

ongeveer drie jaar geleden heb ik mijn ogen laten meten bij de opticien, die mij vervolgens doorverwees naar de oogarts. De oogarts had vervolgens mijn ogen gemeten en aan de hand daarvan heb ik toen een bril uitgekozen.

Nu heb ik behoefte aan een nieuwe bril en wil ik ook mijn ogen opnieuw laten meten. Alleen heb ik gehoord dat als je je ogen hebt laten meten bij de oogarts, dat je dan in het vervolg dat ook moet laten doen bij de oogarts. Is dit zo of kan ik gewoon naar de opticien?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Optiek
2K
Reddie
6 jaar geleden
Je hebt dus al gemerkt dat de opticien je in geval van twijfel doorstuurt naar de oogarts.
Dat zal hij in dit geval natuurlijk ook doen.
Je kunt dus gewoon weer naar de opticien gaan.
Neem eventueel het vorige verhaal van de oogarts mee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn vraag is, waarom stuurde de opticien je door naar de oogarts, was er toen wat aan de hand of niet? Blijkbaar vond de oogarts het toen niet nodig een behandelplan te maken. Ik weet dat opticiens die bij de ketens werken snel verwijzen naar een oogarts als ze er niet zeker van zijn, het heeft meer met hun ervaring te maken dan aan de conditie van het oog. Kijk eerst of er wellicht een optometrist werkzaam is, die kan je goed verder helpen en deze stuurt je alleen naar een oogarts als je oog werkelijk wat mankeert.

Antwoorden (1)

Mijn vraag is, waarom stuurde de opticien je door naar de oogarts, was er toen wat aan de hand of niet? Blijkbaar vond de oogarts het toen niet nodig een behandelplan te maken. Ik weet dat opticiens die bij de ketens werken snel verwijzen naar een oogarts als ze er niet zeker van zijn, het heeft meer met hun ervaring te maken dan aan de conditie van het oog. Kijk eerst of er wellicht een optometrist werkzaam is, die kan je goed verder helpen en deze stuurt je alleen naar een oogarts als je oog werkelijk wat mankeert.