Kan teveel internetten je oog zwak maken?

Hallo ik zit heel veel op mijn telefoon (facebook enzovoort checken) en games spelen. Mijn vraag: Is het slecht voor je ogen? En kan het er zwakker van worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Antwoorden (3)

Nee , je ogen worden er niet zwakker van, ze kunnen wel vermoeid raken, doordat je teveel zit te staren.
Vroeger zei men dat tv kijken slecht voor de ogen was als je er te dicht bij zat, maar dat was ook eerder vermoeid dan slecht. En vermoeidheid gaat wel over na een tijdje rusten.
9 jaar geleden
Het te lang staren naar een scherm (computer, telefoon, televisie) is slecht voor je ogen. Zelfs het te lang lezen van te kleine letters is slecht voor je ogen.

Een scherm straalt licht uit. Dit licht is zeer slecht voor de ogen en dus schadelijk. Ook het te lang lezen van een boek, pagina met kleine letters is slechts omdat je oog ontzettend veel inspanning levert hiervoor.

Zolang je voldoende rust geeft aan je ogen en regelmatig knippert met je ogen is het geen probleem. Je zult dus om het anderhalf een korte pauze moeten inlassen om je ogen even de rust te gunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, het ligt er een beetje aan hoelang je op je telefoon zit.
Ik ben ook zo een telefoon freak en een keer zat ik ongeveer een uurtje op me telefoon en het was ook nog avond, keek ik even in de spiegel waren me ogen helemaal rood.

Het is dus wel slecht voor je ogen maar als je een half uurtje op je telefoon zit, je houdt een beetje pauze en je gaat er dan weer een beetje op is het ook weer niet zo erg.