Waar kan ik mijn oogsterkte achterhalen/vinden?

Weet iemand een manier waarop ik mijn oogsterkte kan vinden zonder naar de opticien te hoeven? En op welk formulier of afschrift ik dat zou kunnen vinden en waar dat onder valt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
3.2K

Het beste antwoord

je kan het op internet testen en je kan gewoon kijken hoe ver je kan zien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan ook naar de HEMA gaan en bij het rek met brilletjes er diverse ter hand nemen. Neem een boek mee (schrijfsel) zodat je kan zien welke bril het beste is op 35cm afstand van het boek. Lees op de label wat de sterkte is. Je kan zelfs twee verschillende ogen testen, maar dan moet je een oogje dichtknijpen. ;)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat werkt niet altijd, omdat je alleen plus brilletjes kan kopen bij de Hema. Heb je min glazen nodig, dan kan dit dus niet.
Ivana
9 jaar geleden
Even niet aan gedacht. ;)