Wat zijn de risico's van het laseren van je ogen en wat is de prijs daarvan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.6K

Antwoorden (2)

Er zitten echter ook nadelen aan het laseren van je ogen. De behandeling is niet zonder risico's: er kan onherstelbare schade optreden, het zicht kan nog slechter worden dan voorheen of je hebt een nabehandeling nodig. Hoewel complicaties niet veel voorkomen, is het nog onduidelijk hoe blijvend het resultaat is omdat de lasertechniek nog maar tien jaar wordt toegepast.

Al met al lijkt het een ideale oplossing, maar zitten er hier en daar nog wat haken en ogen aan. Om nog maar niet te spreken over de kosten. 'Even' laseren kost zo'n 2500 euro per oog en dan komen er ook nog kosten van het vooronderzoek bij.
10 jaar geleden
Kortom, wat zijn de gevaren en financiële risico’s van ogen laseren? Het antwoord op deze vragen verschilt natuurlijk per ooglaserkliniek en patiënt. Gelukkig kunt u er zelf voor zorgen om onnodige ellende zoveel mogelijk te beperken. Daarom is het erg verstandig dat u voldoende bent ingelicht voordat u een ooglaser behandeling of oogcorrectie besluit te ondergaan. Bekijk voor meer informatie welke risico’s ogen laseren nog meer met zich mee brengt.
Hier staan de risico's:
infecties, complicaties etc.
http://ogenlaseren.net/risico-van-ooglaseren/

De prijs hangt af van welke kliniek je kiest.
Erkende ooglaser klinieken zijn aangesloten bij Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN). Deze klinieken garanderen ogen laseren voor een betrouwbare en optimale kwaliteit.
De prijzen voor een laserbehandeling lopen nogal uiteen bij verschillende klinieken. Daarom is het raadzaam om vooraf de tarieven van de klinieken met elkaar te vergelijken
Hier kun je ooglaserklinieken vergelijken en ook de kosten vergelijken.
http://www.ooglaservergelijking.nl/

De Consumentenbond heeft er ook uitgebreide artikelen over.
http://www.consumentenbond.nl/test/voeding-gezondheid/cosmetische-ingrepen/ooglaseren/2576680/wat-is-ooglaseren/

Hier een idee van de prijzen: Van duizend tot een paar duizend euro.
http://www.visionclinics.nl/ooglaseren/kosten-ooglaseren