Wanneer moet je je ogen pas laten laseren en verhelpt het echt het probleem?

Tegenwoordig kan je je ogen laten laseren wat volgens mij niet meer zo duur is. Veel mensen durven de stap nog niet te maken omdat je er eventueel slechter uit kan komen. Maar wat is nou precies de gedachte van laseren. Kan het alleen als je echt slecht ziet, dus zo'n sterke afwijking dus bijv. -4 of +4 of kan het al bij -1 +1 en wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Veel mensen denken dat er sprake moet zijn van een medisch probleem om voor een behandeling in aanmerking te komen. Het tegendeel is waar. De laserbehandeling is er voor –bijna- iedereen die behoefte heeft aan een eigentijds alternatief voor bril of contactlenzen. Soms is het hoornvlies te dun of de pupil te groot om een goed resultaat met een laserbehandeling te bereiken. Ook wanneer u reumapatiënt bent of een sterkte hebt die groter is dan + 4 of -10, komt u (nog) niet in aanmerking voor een laserbehandeling. In deze gevallen is vaak wel een operatie mogelijk om toch van bril of contactlenzen af te komen.

In principe kunnen alle mensen tussen 18 en 60 jaar die een bril of contactlenzen dragen worden behandeld. De brilsterkte moet ten minste een jaar stabiel zijn en uw ogen moeten verder gezond zijn.

Toegevoegd na 31 seconden:
http://www.hetooglasercentrum.nl/index.php?page=faq
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus alleen bij +4 en -10 is er geen optie om gelaserd te worden? Maar wel voor -2?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt voor -2 kom je wel in aanmerking om gelaserd te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ben je dan per definitie 'goedziend' dus 0 of zitten er nog wat addertjes?

Andere antwoorden (1)

Laseren is gemak, geen bril/ lenzen.
Handig bij sporten (geen bril).

Alle sterktes kan worden gelaserd, maar heeft het zin om -1 te laseren?

Heb je dikke jamglazen?? Dan is het nuttiger. De kosten zijn hoger naarmate de sterkte hoger wordt. Bv -1 is goedkoper dan -4 etc...