ik wil graag weten hoe goed mijn ogen zijn ,kent iemand een plek waar ik mijn ogen kan testen?

het is niet zo dat ik denk dat me ogen niet sterk zijn,maar ik wil graag een overzicht hebben van mijn ogen sterkte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de eerste de beste brillenwinkel.
Ritsuka
12 jaar geleden
goh, waar zou je nu toch je ogen kunnen laten testen of ze nog goed genoeg zijn, of dat je een bril nodig hebt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel een officieel test. en niet zomaar en brillenwinkel of dergelijk.

Het beste antwoord

Een goede opticien doet dit in de meeste gevallen graag gratis voor je.
Een voorproefje kun je nemen op onderstaande link, maar de opticien is nauwkeuriger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Loop eens binnen bij een goede opticien ( dus geen hans anders of pearl) Zij doen gratis een meting voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met Pearl? Die doen ook wel een oogmeting hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga liever naar een opticien die er voor gestudeerd heeft, dan een opticiens waar een chef ,die mogelijkerwijs meerdere zaken heeft, "waarschijnlijk"er voor geleerd heeft. Opticien is geen beschermd beroep meer, degene die je ogen meet hoeft geen stapels diploma's te hebben. Dat is wat ik met dit onderscheid bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij zaken als Pearl en Specsavers lopen gediplomeerde opticiens rond hoor. Bij Hans Anders, waar ik ook een keer een bril kocht, had ik de indruk, dat de deskundigheid wat minder was. Maar goed, kan een momentopname zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, bij de Pearl hier ter plaatse verstaan ze hun vak prima. Daarbij, als het geen beschermd beroep meer is, dan heb je bij geen enkele opticien garanties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien hoef je voor het uitvoeren van een ogensterktetest echt niet gestudeerd te hebben. Zo ingewikkeld is dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet naar een winkel gaan waar ze ook een optometrist hebben - en dat is in vrijwel alle brillenzaken het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook nooit naar Hans Anders of Pearl gegaan, ik vind andere opticiens veel fijner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben één keer bij een Hans Anders geweest. M'n vrouw en ik kwamen daar binnen, als enige klanten. M'n vrouw had een bril nodig, dus die vent van de winkel zegt dat ze maar vast wat moet uitzoeken en dat 'ie zo bij ons komt. Dus wij een bril uitzoeken. Zijn we klaar, is die vent nergens te bekennen. Hele winkel doorzocht, vent pleite... Laat gewoon de winkel en de klanten in de steek, zonder wat te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar: wel makkelijk, weet je gelijk dat je daar nooit meer heen hoeft.
Sommige winkelmensen geven je het gevoel dat je diep dankbaar moet zijn dat ze jou, onderkruipsel, een fractie van heilige aandacht geven. Gek genoeg zijn dat vaak wel winkels die een tijdje later te uur staan dan wel ander personeel hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te uur= natuurlijk te Huur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Geen wonder dat het bij de zaak ernaast, Pearl, zo druk is altijd. Ik ben er al wel 30x teruggeweest als m'n jongste haar bril weer eens gesloopt had (bewust), maar ze doen er nooit moeilijk over en 't heeft me nog nooit 1 cent gekost.
je kan naar een oogarts gaan daar doen ze dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje overkill. Dat kan een opticien ook, voor niks.
Amadea
12 jaar geleden
Bovendien sta je vaak enkele maanden op een wachtlijst voordat je bij een oogarts aan de beurt bent. Terwijl de opticien meestal binnen een kwartier tijd voor je heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had een vraag over mijn ogen, maar een opticien verwees me door naar een oogarts. Ik weet dus niet waar een oogarts zit, maar de vraag was ook niet erg van belang. Een opticien is dus geen oogarts. Ze hebben er globaal verstand van, dus voor vragen kun je beter meteen naar een oogarts. Dit antwoord is dus ook waar ik aan dacht. Ik snap niet dat het 5 mensen daar anders over denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller wil alleen maar weten of z'n ogen nog in orde zijn. Dat kan een opticien je gewoon vertellen. Voor verdere vragen moet je inderdaad bij de oogarts zijn, maar dat was de vraag niet. Daarom.
Een optometrist is daarvoor de aangewezen persoon!