Komt deze jeuk door te veel Wii te spelen?

De laatste tijd heb ik nogal veel jeuk in mijn ogen. Mijn zus zei dat dit komt door te veel Wii te spelen. Dat zou bij 'gezondheidsmaatregelen' staan. Ja, we hebben dinsdag 11h gespeeld, maar andere dagen is dat 2h tot 5h.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik heb al een tv bril, maar het is een begin (-1/-0.75) Eigenlijk is er bijna geen verschil als ik die bril aandoe, dus ligt hij meestal in mijn brillendoos. ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Door lang en geconcentreerd naar een beeldscherm staren, drogen je ogen uit.
Het traanvocht dat je aanmaakt wordt dan niet meer goed over je oogbol verspreid, omdat je te weinig knippert.

Wanneer er dan een vuiltje, stofje in krijgt, wordt het niet weggespoeld en gaat het irriteren... dat resulteert in jeuk.

Dus ja, het is zeer aannemelijk dat de jeuk door het WII spelen komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, het komt door de Wii. Ik merk het nu nog meer want ik speel geen meer Wii meer sinds de school is begonnen.

Andere antwoorden (4)

11 uur op een dag naar een beeldscherm kijken is zeer veel, ik denk dat dit wel slecht voor je ogen is.
Neem elk half uur even pauze, en speel niet te veel op 1 dag.
12 jaar geleden
Als je tegenwoordig jeukt hebt in je ogen, dat komt ook als je allergisch bent met iets. Je hebt bijvoorbeeld iets aangeraakt waar je allergisch bent, en dan zat je aan je ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel te lang naar een beeldscherm gaat kijken worden je ogen moe en gaan ze prikken/ jeuken. Ik heb het ook als ik aan het computeren ben... wat zou kunnen is dat als je even langs een opticien gaat en even je ogen laat meten, en dan als er een lichte afwijking is naar de hema gaan en een ''tv bril'' halen. Mijn moeder had daar ook last van en nu niet meer nadat ze een ''tv bril'' had gekocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicatie? Ik zelf heb beeldschermwerk als ICT-er en zit 12 uur per dag achter het scherm, oververmoeidheid en een verouderde TV of veel stress kunnen ook een oorzaak zijn. Waar veel mensen niet aan denken "luchtvochtigheid" dit heeft een enorme impact op je algehele welzijn, ideaal is tussen de 40-60% en je hebt ontvochtigers en bevochtigers. Ik gebruik beide, anders kun je altijd nog oogdruppels proberen. Succes!