kunnen je ogen verbeteren?

ben 16 en heb -1 -1.25 kan ik dit in de komende jaren verbeteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toen ik 16 was had ik -0.75 en -050 nu heb ik een + sterkte, dus je ogen veranderen nog.

Antwoorden (4)

Alleen door ze te laten laseren. Je bent waarschijnlijk nog in de groei, dus je ogen zullen nog wel wat achteruit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wortels eten! En serieus helpt echt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Als je nog in de groei zit heb je de meeste kans. Maar vaak gebeurd dit tot aan je 16e, dus de kans is voor jou al wat kleiner. De groei heeft namelijk invloed op de achter- en vooruitgang van je ogen. Je kan je ogen ook trainen, men zegt dat dit ook effect heeft. Zeker bij een kleine sterkte als -1 of -1,25.
Het trainen van je ogen doe je als volgt: Je focussed op een object dat dichtbij staat, daarna op een object dat verweg staat. En zo om en om.
Of je zet iets met kleine letters voor je neer. Probeer de letters te lezen. Als het lukt zet je hem steeds wat verderweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit kan. Na je dertigste gaan je ogen de plus in. Dus als je min hebt dan kan dit gecorrigeerd worden. Ik kan het weten want ik heb al twee punten minder qua sterkte. ;-). Dit hebben ze mij op het ziekenhuis verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, inderdaad, mijn ogen gaan er ook steeds op vooruit iedere keer als ik bij de opticien kom.....
Ik had op het begin, toen ik 15 was, een sterkte van -2,5 en -5,5, en nu de laatste 5 jaar gaan ze klein beetje bij beetje vooruit. Met dit tempo heb ik kans dat ik op mijn 75e misschien eindelijk van mijn bril verlost ben! :-)