is er een reden waarom sommige mensen niet tegen zonlicht kunnen?!

Het brand, en krijg er hoofdpijn van. Hoef amper in de zon te kijken. En zonnebrillen helpen vaak niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vampieren! ;) nee, misschien heeft het iets te maken met migraine?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, zou best kunnen. Nooit verder naar onderzocht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er zelf ook veel last van, behalve aan het strand ik ga dan meestal even de zee in, opfrissen en dan kan ik er wel weer een half uurtje tegenaan. ook een tip is drop eten dat blijkt bij mij te helpen. gewoon je hoofd fris houden doe ik meestal ;)

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je ogen nogal lichtgevoelig zijn. Het enige wat daarvoor helpt is een goede zonnebril dragen.
Het dragen van een slechte kwaliteit zonnebril kan ook zorgen voor zere ogen en hoofdpijn, omdat je dan wel makkelijker in de zon kijkt, terwijl je ogen eigenlijk niet goed beschermd worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Probeer eens een zonnebril met polariserende (polaroid) glazen.
Hier nog een link naar een andere goeie vraag daarover:
http://www.goeievraag.nl/vraag/werking-polariserende-brilglazen.96973
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik een raybannetje.. Die is wel goed toch of niet ;o?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm ja, die zijn wel goed!
Dan weet ik het ook niet.. Misschien eens vragen aan je huisarts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan doen we dat maar (:

Andere antwoorden (2)

Je kan ook zo een ziekte hebben; EPP .. Dat is een zeldzame aangeboren stofwisselingsziekte (wil je meer info over EPP ?dan kun je naar; www.eppzelfzameziekte.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.epp-zeldzameziekte.nl/ werkt beter ;p
Je kan een zonne-allergie hebben. De meeste mensen denken dat dit alleen zichtbaar is op de huid, maar de ogen kunnen er ook last van hebben.

In jouw plaats zou ik een oogarts raadplegen. Die kan je dan een zonnebril aanraden, met de juiste glazen.