Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn ogen niet nog verder achteruit gaan?

Wil graag piloot worden, 13 jaar, -3 is mijn sterkte nu.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zover bent probeer dan de luchtmacht. Burgerluchtvaart raad ik je ten ZEERSTE af met t huidige economische klimaat.

Antwoorden (4)

Zodra je bent uitgegroeid ( je ogen verslechteren als je groeit) je ogen laten laseren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laserbehandeling is niet altijd toegestaan. Het hangt er vanaf welke piloot hij wil worden.
als je lenzen draagt, probeer dat goed te onderhouden. verder niet te veel je ogen inspannen, zorgen dat je een bril of lenzen op de goeie sterkte hebt, en bijvoorbeeld niet lezen in te donkere ruimtes. door veel wortels te eten zou dat eventueel ook kunnen helpen voor je ogen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soms helpt het als je niet zo vaak tv kijkt of computert want je ogen gaan hier heel erg van achteruit ik heb namelijk een broer en die moest van de dokter niet zo vaak meer computeren en nu gaat het al wat beter met zijn ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een oogarts. Hij is de beste persoon om jou daar raad in te geven.

De vliegscholen bepalen niet of laserbehandeling wordt toegestaan. Dit wordt door de JAA regelgeving in de luchtvaart voorgeschreven.

U dient voor elk oog apart uw cilinderafwijking op te tellen bij de gezichtafwijking. Dit resultaat mag momenteel maximaal -6 bedragen. Indien u binnen deze norm valt kunt u in aanmerking komen voor goedkeuring als beroepspiloot, ongeacht een eventuele laserbehandeling.

Indien u niet binnen deze norm valt lost een laserbehandeling het probleem niet op. De regelgeving eist namelijk dat er moet getoetst worden op de waarden die vóór de behandeling van toepassing zijn.

Als u twijfelt of u aan de eisen voldoet, kunt u vanaf 16 jarige leeftijd een aparte oogkeuring afspreken via ons gratis afsprakennummer 0800 421 21 21
De kosten hiervan zijn € 54.

-------------------------------------------------------
Bij defensie wordt iemand die slechte ogen heeft niet langer afgewezen als hij F16-piloot wil worden. Aspirant-piloten met slechte ogen mogen die laten laseren. Defensie vergoedt de kosten.
-------------------------------------------------------
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag je van de kls (KLM flight academy) wel of niet laten lazeren?