Zijn goedkope lenzen geschikt voor iedereen?

Ik bedoel, van de Etos of kruidvat, hema enz. Ik weet mijn sterkte, maar kan ik ze zomaar in? Of moet ik toch weer langs de eyewish...

Toegevoegd na 2 minuten:
Brillen kunnen zoo irriterend zijn..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
3.2K

Het beste antwoord

Nee ik zou toch maar naar de echte opticien gaan, een goede opticien! Want stel nou dat je een cilinder afwijking hebt? Of je hebt extra zuurstof doorlaatbare lenzen nodig..? Het zijn jouw ogen en daar moet je zuinig op zijn!

Laatst ben ik ben opticien veranderd, gewoon om te zien of een andere opticien beter is. Maar ooh wat was dat een grote vergissing zeg! Deze opticien was welliswaar goedkoper dan wat ik gewend was te betalen, maar de lenzen waren erg slecht! Ik hield het twee dagen vol en ben toen terug gegaan om de lenzen terug te brengen en ging terug naar mijn oude opticien

Nou om een heel zeikverhaal kort te maken, kies voor de betere opticien ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee!!!
Mijn vader is opticien en die zegt da je beter kunt vragen bijde opticien omdat er in lenzen van de opticien ook vaak verschillende sterktes/leesdelen etc. Inzitten en veel mensen zijn allergisch voor bepaalde vloeistof (ook van top kwaliteit) dus het is beter als je goed advies vraagt aan iemand die er verstand van heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is in principe niets mis met die lenzen. je hebt er alleen geen enkele service bij. het blijft verder raadzaam regelmatig een checkup te doen. overigens heb je idd geen maatwerk als cilinders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kruidvat heeft ook lenzen die goedkoop zijn, maar bij mij doen ze erg pijn. Voordeel is wel dat je het zelf kan proberen, aangezien ze toch niet zo duur zijn :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook naar Hans Anders daar kan je lenzen kopen voor zo'n 50 euro en die kan je 6 maanden gebruiken je krijgt dan 6 paar lenzen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ik door een ongeluk een oog ben kwijtgeraakt en dus heel zuinig ben op mijn overgebleven kijker gebruik ik uitsluitend nog maar daglenzen.
Altijd steriele lenzen aan het begin van de dag.
Geen ophopingen van eiwitten in de lens.
Deze haal ik uitsluitend bij de opticien (in dit geval specsavers)
Ik zou met ogen géén risico willen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af hoe 'standaard' je ogen zijn. Ik zou hoe dan ook eerst een onderzoek laten doen voor je met lenzen begint. Als je een doodnormale bril draagt met klassieke correctie, kan je meestal ook zonder meer lenzen proberen. Bij Anders of Vision enz... hebben ze daar de toestellen en een minimale opleiding voor. Indien ze menen dat er te grote afwijkingen zijn, horen ze je door te sturen naar een specialist. Een ontevreden klant zien ze namelijk nooit terug. Verder speelt de gevoeligheid van je oog en het draaggemak van de lens een grote rol. Sommige ogen zijn te droog om lenzen vochtig genoeg te houden. Ook dat kan men bij Anders en C° testen. Kies altijd een lens die veel vocht kan vasthouden. Vergelijkingen hiervan zijn er op het web genoeg te vinden.