Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het raar als je bijvoorbeeld met het rechteroog kleuren lichter ziet?

Als ik mijn rechteroog dichtdoe. Is bijvoorbeeld het scherm van mijn telefoon een beetje rood, als ok mijn linkeroog dichtdoe is het veel feller

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa ga anders naar oogarts ofso ;) suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou er maar even naar laten kijken! Neem wel aan dat je je oog weer even 'scherp laat stellen' nadat je m dicht heb gedrukt? Anders is het bij mij ook we beetje wazig enzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het raar is, maar dat heb ik ook al mijn hele leven, ik zie de kleuren niet alleen lichter, maar ook iets anders van kleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zie je met je linkeroog minder scherp dan met je rechteroog. Het hoeft maar een minimale afwijking te zijn, maar het verschil merk je als je maar met een oog kijkt.

Als je met beide ogen goed scherp en helder ziet is er niks aan de hand, anders even je ogen laten opmeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook, datkan liggen aan hoe het licht in je oog valt maar ook kan je iet aan je oog hebben zoals ik, ik heb een lui oog.
Ik zou even naar een oog doktor of naar het ziekenhuis gaan.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik mijn oog een tijdje open heb en het andere dicht, lijken dingen veel roder door het open oog en door het dichte oog (wat ik dus net opendoe) veel blauwer.

Dat is aan allebei de kanten zo, dat het ongemerkt iets roder wordt.

Is dat bij jou misschien ook?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook, en ook als ik het met beide ogen doe. Na het mediteren (waarbij ik dus een tijd met mijn ogen dicht zit) zijn de kleuren eventjes lichter, minder fel, en is alles wat blauwer dan normaal.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding