Hallo Ik heb de laatste tijd opgemerkt scherper te zien met mijn linkeroog dan met mijn rechteroog. Ik wil geen bril en ook geen lenzen.

Met beide ogen zie ik uitstekend scherp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is nu eigenlijk je vraag?
amigo
13 jaar geleden
ik waag me maar niet meer aan een antwoord, is ook niet meer nodig na het zeer volledige antwoord van Marleen, echter kan het niet laten even te reageren op: "ik wil geen....." Ha, ik ook niet maar ik heb het al meer dan 20 jaa nodig, helaas dus het is rot maar als je ogen achteruit gaan moet je toch over correctie nadenken. er is trouwens nu een uitweg voor mensen die geen bril of lenzen willen (laseren) maar hoe erg ik mijn "hulpmiddelen"ook vind, ik durf dat niet aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel mion.

Het beste antwoord

Dat kan ; je ene oog kan net iets beter zijn dan het andere, en als je verder nog normaal goed ziet, is er niks aan de hand. Pas als je er last van krijgt (problemen met lezen, of juist met op afstand zien, regelmatig hoofdpijn (!), dan wordt het toch tijd om naar de opticien te gaan. Sowieso is dat een goed idee, want dan weet je in elk geval zeker waar je aan toe bent.

Geen bril of lenzen willen is natuurlijk onzin ; als je slecht ziet, is er niks zo heerlijk als iets voor je ogen kunnen zetten waardoor er letterlijk een hele wereld voor je open gaat. In sommige gevallen kan een oogafwijking gelaserd worden (met alle risico's van dien, dus ik zou dat niet snel iemand adviseren), maar je kunt ook gewoon een hele leuke bril uitzoeken. Voor je weet wil je niet meer zonder.

Maar laat eerst maar eens serieus je ogen testen, want misschien is het wel helemaal (nog) niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, Ik heb nooit hoofdpijn en zie ik op grote afstand met beide ogen uitstekend. Dit is echt een goed antwoord. Geen spelfouten (erger ik me erg aan) en kwalitatief een super antwoord. Ik wacht nog even af maar dit wordt bij uitstek het ""Beste Antwoord"". Heel erg bedankt, Sherlock.
amigo
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitstekend antwoord. Geen spelfouten, daar erger ik mij namelijk aan, en gewoon, u hebt mijn vraag beantwoord. Dank, Sherlock.

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat je spieren bij het mindere oog wat minder sterk zijn. Dat heb ik ook. Je zou het een lui ook kunnen noemen, maar ik ga niet scheel kijken als ik moe ben. Bij een opticien hebben ze eventueel een methode om dat na te kijken. Bij deze methode kijk je door een soort lens en gaan ze een plusje naar een vierkantje brengen. Bij mijn ene oog zie ik het plusje volledig scherp. Bij het andere blijft het plusje bewegen. En volgens mij zien de meeste mensen niet 100%. En ja zolang je er geen problemen mee hebt zonder bril dan hoeft het natuurlijk niet. Tenzij je klachten gaat krijgen als hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even een paar dagen wachten, miss gaat het vanzelf over (lekker rustig aan doen, niet te veel tv), als dat niet zo is ga dan ff langst de doc (en die verwijst je wel door naar de opticien als het nodig is).