Is voorbereiding op een kleurenblindheids test mogelijk?

Is het mogelijk om je voor te bereiding op een test die meet hoe kleurenblind je bent. Het gaat om die leuke ronder cirkels met gekleurde stipjes, is er een manier om hier een systeem in te vinden? Of kun je, jezelf trainen om van kleurenblindheid af te komen.
Ik heb er een klein beetje last van, het is minimaal maar ik vroeg me dit af.

- Sharpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.4K

Het beste antwoord

Nee dat gaat niet, Kleurenblindheid heeft te maken met een soort ontvangers in je oog, de receptoren, die licht opvangen en doorsturen naar de hersenen. Ergens in dat proces zit een foutje, en je herkent de kleuren niet zoals ze zouden moeten zijn.
Net zoals iemand die bijvoorbeeld geen hoge tonen hoort, niet kan oefenen om ze toch nog te horen, of iemand die bijziend is ook niet even zijn ogen kan oefenen . Helaas voor jou zal je die test gewoon moeten doen zonder ook
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!