ik heb een zware allergie, kan ik lenzen dragen?

De laatste paar jaren zijn mijn ogen achteruit gegaan bij het veraf kijken. Dit komt doordat er iets mis is met spieren in mijn rug. Ik ben bij een opticien geweest en deze vertelde mij dat ik nooit lenzen zou kunnen dragen omdat ik een allergie heb. Ik ben namelijk erg allergisch voor koemelkeiwit. Aangezien ik zeer snel begin met mijn rijlessen vind ik het nu tijd geworden om serieus voor lenzen te gaan kijken. Een bril wil ik Echt Niet!
Nu lees \ en hoor ik van mensen dat zij wel lenzen dragen terwijl ze allergisch zijn. Dit gaat dan wel om hooikoorts, maar dat is ook een allergie, maar dan voor het zaad van bomen en grassen.
Wat is waar, en wie heeft er gelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Het beste antwoord

Ik vind dat de opticien wel een punt heeft... veel allergische reacties slaan namelijk op de ogen. En als je dan lenzen draagt is dat erg pijnlijk en oncomfortabel.
Ik heb zelf diverse allergien en deze slaan ook vaak op mijn ogen... terwijl ze dan niets met de ogen te maken hebben. Mijn ogen gaan dan wel irriteren en dan kun je echt geen lenzen dragen.
Mijn tip is: zoek een opticien waar je een tijdje gratis lenzen kunt uitproberen. Dat heb ik destijds ook 2x gedaan. (was toen bij Het Huis opticiens). Ik kon ze op mijn sterkte een maand uitproberen, gratis. Als het werkte en het voelde goed kon ik ze officieel aanschaffen, zo niet; dan mocht ik ze terugbrengen en ging ik weer aan de bril.
In 5 jaar tijd heb ik het 2x geprobeerd en het is allebei niet gelukt helaas. Zodra ik een allergische reactie ergens op kreeg, irriteerden mijn oogslijmvliezen en moest ik de lenzen echt uit doen. Dit werd na een paar weken zelfs chronisch... wat een pijn.

Er zullen ongetwijfeld mensen genoeg zijn die allerlei allergien hebben en toch lenzen kunnen dragen. Je komt er achter of het lukt voor jou door het een tijdje te proberen....
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat een onzin heeft die opticien uitgekraamd zeg!!! Dergelijke vragen moet je ook aan een oogarts stellen en niet aan een halvegare.

Ik neem aan dat lenzen niet van koemelk gemaakt worden :D:D:D

Elke allergie is uniek, dus iemand kan voor huisstofmijt allergisch zijn, maar geen hooikoorts hebben bijvoorbeeld.

Haal gewoon die lenzen, als je er last van krijgt (allergie voor rubber/kunststof) dan kan je gewoon een allergiepil slikken en demp je de reactie. Dit wordt ook gedaan bij voedingsallergieen. Daarmee kunnen mensen toch alles eten.