Bestaan er brillen speciaal om op computer te werken?

Ik ben 75 en wanneer ik lang op mijn laptop werk of tv kijk, krijg ik vermoeide ogen. Ik weet dat er brillen met gele glazen bestaan maar helpen die voor vermoeide ogen en filteren die het blauwe licht van oa het computerscherm?
Ik gebruik 2 verschillende brillen oa één voor de computer en één om tv te kijken dus een soort bril die ik erover zou kunnen zetten zoals soms bij zonnebrillen, dat zou interessant zijn...

6 maanden geleden
in: Optiek
Ritsuka
6 maanden geleden
Je vraagt dus om een overzetbril ipv een aparte bril
samaiphon
6 maanden geleden
Ja dat is mijn vraag omdat ik al 2 verschillende brillen met sterkte gebruik en deze dus wil blijven gebruiken ipv nieuwe te kopen
Inekez1
6 maanden geleden
Heb je alleen last van het blauwe licht? Of ontstaat de vermoeidheid (mede) doordat je te lang naar dezelfde afstand kijkt? Om de 20 minuten even een rondje door de kamer lopen en naar buiten kijken kan al flink helpen, dat is niet alleen beter voor je ogen maar voorkomt ook dat je te lang blijft zitten.
VraagAntwoord66
6 maanden geleden
Je kan met een Windows apparaat "filter blauw licht" aanzetten. Sinds ik dat aan hen gezet, heb ik nergens meer last van
samaiphon
6 maanden geleden
VraagAntwoord66 hoe doe ik dat? Ik heb al alles geprobeerd maar vind nergens hoe ik de schermhelderheid kan aanpassen in Windows 10.

Antwoorden (1)

Er bestaan speciale computerbrillen. Vraag ernaar bij uw eigen opticien - of bij een opticien, die moeten u kunnen raden!
6 maanden geleden