Wat kunnen de effecten zijn als ik 30 mg diazepam in een keer inneem?

Ik gebruik Diazepam al lange tijd gespreid over de dag. 12:00 - 15:00 - 18:00. Bij stress of negatieve ervaringen/gevoelens heb ik de neiging om gewoon om 12:00 alles tegelijk in te nemen. Wat kunnen de effecten zijn ?

9 maanden geleden
1.3K
jc54
9 maanden geleden
Het gevolg is dat je bloedspiegel te veel gaat fluctueren. Je krijgt een piek en gedurende de rest van de dag wordt het minder (tot te weinig).
SimonV
9 maanden geleden
Benzodiazepines, waaronder diazepam, kunnen bij langdurig gebruik leiden tot tolerantie en afhankelijkheid. Door de dosis te spreiden, kan de totale dagelijkse inname worden verlaagd, wat het risico op deze problemen kan verminderen.
De kans is groot dat je bij 30 mg om 12.00 uur je je 's avonds weer heel beroerd voelt. Het lijkt me toch wel zinvol deze neiging met je arts te overleggen, als 10 mg per keer weinig effect meer heeft.
Kun je zeggen waarvoor je deze medicatie nodig hebt?
Eric1993
8 maanden geleden
@SimonV Ik gebruik de medicatie i.v.m. een crisis die ik vorig jaar heb gehad en nu wachttende ben op een behandeling bij het GGZ. Omdat er een lange wachttijd is voor het GGZ slik ik nu 3x daags 10 MG Diazepam en daarbij 60 MG Citalopram en 15 MG Mirtazapine

Geef als eerste antwoord