Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is het erg dat ik ibuprofen slik ipv paracetamol?

Ik kan geen paracetamol slikken. Ik moet het in vier stukjes snijden en met limonade slikken, en dan nog sta ik boven de gootsteen te kokken. Vind het écht heel smerig en het is een hele happening om te slikken. Daarom slik ik sinds een paar maanden ibuprofen ipv paracetamol. Nu las ik dat veel mensen ibuprofen onderschatten en dat het een veel sterkere pijnstiller is dan paracetamol. Is het erg dat ik ibuprofen slik?

Ik slik maximaal 1-3 pillen per maand en ben 21.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ibuprofen is inderdaad sterker, en dat is volgens mij hier een onnodig middel. Ik heb namelijk ook moeite met het innemen van tabletjes en pillen met water. 1. Het innemen gaat beter als ik mijn hoofd schuin houd, dan kan het pilletje vanuit mijn wang zonder kokhalsneiging met het water mee door mijn keel zakken. 2. Het gaat nóg veel beter als ik het pilletje met yoghurt of vla of pudding inneem, dan wordt het daar door meegesleurd en blijft het echt niet achterop je tong irriteren. Dat kan gewoon met je hoofd rechtop. Daarvoor moet je wel yoghurt in huis hebben, of vla of pudding die in een klein kuipje een vrij lange houdbaarheid hebben. 3. Wat een nóg betere oplossing biedt zijn paracetamol smelttabletten. Die smelten in je mond, de mijne hebben een bessensmaak, en je kunt ze zonder water in je mond doen. Ik mag hier denk ik geen merk noemen, maar door te Googelen op paracetamol smelttablet kun je ze vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100