Word door de pil je borsten weer groter?

Ik ben een poosje gestopt met de pil en ik merk heel eg dat mijn borsten kleiner zijn geworden van cup C naar op het randje van A als ik nu weer de pil ga slikken worden ze dan weer groter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
52.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laatste tijd eet ik slecht. Heel weinig dus ik weet niet of het door pil is dat ik afgevallen ben of door dst ik slecht eet dus geen idee

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk wel.

Het is bekend dat door de pil, wat eigenlijk niets anders is dan vrouwelijke hormonen (oestrogeen en progestageen), de vrouwelijke eigenschappen, en dan met name die van de geslachtsdelen, vaak geaccentueerd worden. Dat geldt niet voor alle soorten pillen, en ook niet voor iedere vrouw.
Dat vertaalt zich in grotere en vaak ook gevoeligere borsten en schaamlippen, een gladde minder vette huid (dat komt voornamelijk door het effect van onderdrukking van mannelijke hormonen die ook het vrouwelijke lichaam in kleinere hoeveelheden produceert), en andere minder opvallende effecten.

Dus de kans is groot dat als je stopt met de pil je borsten iets kleiner worden (meestal één cupmaat, soms twee), en als je opnieuw begint deze weer de oude omvang krijgen. En dat klopt precies met wat je schetst.

Hou rekening met leeftijdsfactoren. In de regel, tot een bepaalde leeftijd, worden je borsten steeds groter en veranderen van vorm. Zeker als je op jonge leeftijd was begonnen met de pil, heb je misschien niet gemerkt dat door de pil je borsten groter werden, en ik kan me dus heel goed voorstellen dat je nu een beetje geschrokken reageert. Geen zorgen, dat is normaal, en in feite hebben je borsten nu hun "normale grootte".
Ook als je gewicht schommelt heeft dat effect op je borsten, maar dat is gewoon door ophoping van vet, niet door de hormonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eén van de bijwerkingen van de pil is gewichtstoename (door toegenomen eetlust). Het kan dus best dat jij, omdat je de pil niet meer gebruikte, minder/gezonder bent gaan eten en daardoor bent afgevallen.

_Misschien_ kom je weer aan als je de pil gaat gebruiken, en gaan je borsten weer groeien. Dat kan ik van te voren niet weten, je huisarts ook niet, niemand.

Ik zou wel de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen, wil je nu ècht weer de pil gaan gebruiken, voor grotere borsten?