Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is het verstandig om bij een ontsteking in pols of hand 1600mg Ibuprofen per dag te slikken?

Heb eerst 1200mg per dag voor 2 weken moeten slikken voor een ontsteking in mijn arm of pols. Maar de ontsteking is nog niet weg. Nu heeft de huisarts mij geadviseerd om voor 1 week lang 1600mg Ibuprofen per dag in te nemen. Nu vraag ik mij af of dit wel verstandig is omdat de maximale dosering normaal gesproken 1200mg per dag is.

Toegevoegd op 23 April 2022 18:41: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

De maximale dosering is o.a. afhankelijk van lichaamsgewicht. Maar ook voor mensen met normaal postuur kan het soms goed zijn om voor korte tijd een hogere dosering te gebruiken. Daarbij wordt 3200mg als maximum genoemd, dus met 1600mg zit je nog maar op de helft daarvan. Als dit door de huisarts zo wordt geadviseerd dan is dat blijkbaar nu nodig en niet schadelijk voor je.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ibuprofen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100