Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Mijn weerstand is laag op het moment, kan ik mijn hepatitis B vaccinatie beter een andere keer halen?

Ik zit namelijk tegen een keelontsteking aan, ik ga hiervoor morgen naar de huisarts. Vanmiddag staat mijn tweede vaccinatie voor hepatitis B gepland. Na de eerste vaccinatie ben ik ziek geweest, ik weet enkel niet zeker of het door de vaccinatie kwam (ik vermoed van wel).

Kan ik de vaccinatie beter verzetten of kan het geen kwaad?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt naar je vaccinatie gaan en het daar navragen, dat horen ze daar te weten. Bij een ontsteking is je weerstand wat verlaagd, maar in principe niet zo laag dat het te gevaarlijk wordt voor een vaccinatie - tenzij je chronisch ziek bent, een immunodeficiëntie (zoals bij aids) hebt, of een bestraling/chemotherapie hebt gehad. Je hoeft je er geen zorgen om te maken. Eventueel kan je bijgevoegde bron nog nalezen. Het gaat hier om kindervaccinaties, maar de strekking is vergelijkbaar. Toegevoegd na 1 minuut: *dus nogmaals: zoals mijn voorgangers ook al zeiden, kun je het altijd vooraf overleggen met je arts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100