hoelang is de werking van lidocainecreme?

ik ga een tatto zetten ma doet veel pijn dus heb ik verdovings creme gehaald, alleen ik weet niet hoelang de verdoving werkt en is wel belangerijk om te weten!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overleg even met je tatoeerder, deze wil sowieso weten dat je dit gebruikt hebt. HIj/zij zal wel meer mensen hebben gehad die dit gebruikt hebben. Ik verwacht dat dit voldoende werkt.
http://www.tesnelklaarkomen.eu/een-tattoo-zetten-zonder-pijn/

Antwoorden (2)

Dat is van nogal wat factoren afhankelijk, oa de hoeveelheid die u gebruikt, hoe groot het te verdoven gebied is, hoelang u het laat intrekken. Ook de hoeveelheid spanning die u vooraf en tijdens het tatoeëren ervaart is van invloed.

Ik zou zeggen dat een uurtje een reële periode is; in optimale omstandigheden misschien twee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meest geschikte creme met lidocaine (en prilocaine) is Emla. Onder occlusie werkt dat na ca. 1 uur en de werking zal enige uren aanhouden en dan langzaam afnemen
Het is niet vrij verkrijgbaar, zie het artikel over tatto
Bij andere zalven met lidocaine kan, afhankelijk van de basis waarin de lidocaine is verwerkt de werking eerder/later beginnen en langer/korter duren
U zou het beste een paar dagen tevoren het op een proefplek kunnen toepassen om te zien of het aan de verwachting voldoet.