Ibuprofen met slaappillen samen, kan dat kwaad?

Heb zelf de laatste tijd last van kiespijn en had laats ibrophen met slaaptablet ingenomen kan dat kwaad

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
8.4K
fremar
2 jaar geleden
je kan beter naar de tandarts
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Welk soort slaaptablet gaat het hier om?

Antwoorden (1)

Je geeft te weinig informatie om een gericht antwoord te kunnen krijgen. Hoeveel gram Ibuprofen en hoeveel van wat voor slaapmiddel?

In de algemene bijsluiter voor Ibuprofen staat het volgende:
- Neem dit medicijn niet vaker dan 4 keer per dag.
- Als bijwerking kan het psychische klachten geven, waaronder het niet kunnen slapen.
- Het heeft veel wisselwerkingen met andere medicijnen. Vraag jouw apotheker of je ibuprofen veilig kunt gebruiken met uw andere medicijnen, ook als je die zonder recept hebt gekocht.
- Het is beter om als pijnstiller paracetamol te gebruiken!
Amadea
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dat het beter is om paracetamol te gebruiken staat juist niet in de bron die je aanhaalt, en is ook een veel te generiek advies. In het algemeen is het wel meestal het beste om eerst paracetamol te proberen, en pas een NSAID (zoals ibuprofen) te gebruiken als paracetamol onvoldoende is. Maar juist bij tandheelkundige ingrepen wordt direct een NSAID aangeraden. Dit is wat daarover in de bron staat: "In de meeste gevallen is paracetamol de veiligste manier om pijn te bestrijden. [...] In sommige gevallen werkt een ontstekingremmende pijnstiller, zoals ibuprofen, beter. Bijvoorbeeld bij ontstekingen of wanneer u last heeft van pijnlijke zwellingen na een operatie of tandheelkundige ingreep. Verdere informatie hierover:
https://www.ziekenhuis.nl/dossiers/pijn-behandelen-met-pijnstillers/pijnstillers-volgens-de-pijnladder/item29523