Mag ik bij celebrex 200mg ook dafalgan forte bijnemen tegen de pijn : ontsteking schoudercapsel?

Heb al 2 weken schoudercapsel ontsteking en bij de geweest , neem 1x celebrex 200mg maar die vreselijke pijn blijft en tintelend gevoel boven aan mijn rechter borst. Groetjes Dora

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

NSAID’s (zoals Celebrex) en paracetamol (zoals Dafalgan forte) gaan over het algemeen goed samen.
Celebrex is een vertegenwoordiger van een groep nieuwe geneesmiddelen, de COX-2-selectieve NSAID's. Deze middelen zouden door hun selectieve remming van het enzym cyclo-oxygenase (COX)-2, bij patiënten met artrose en/of reumatoïde artritis minder ernstige gastro-intestinale complicaties geven. In enkele grote onderzoeken is dit inderdaad aangetoond.

Volgens Apotheek.nl mag je Dafalgan veilig bij Celebrex gebruiken.
Overleg toch voor de zekerheid morgen met huisarts of apotheek.
SimonV