Ik heb echinacea van Kruidvat gekocht is, maar is Echinaforce van Vogel beter.?
Ik ben al 2 weken grieperig en wil mijn weerstand opbouwen. Ik las over Echinaforce van vogel, en dat is vrij prijzig. In de winkel zag ik van Kruidvat eigen merk echinacea voor 4,50. Dat heb ik genomen. Er zit bij allebei het zelfde plantje in. Zou dat Echinaforce van vogel nou zoveel beter zijn?
Het verschil qua prijs zit waarschijnlijk in goedkopere hulpstoffen, waardoor het minder gezond of minder goed opneembaar kan zijn. De werking van Echinacea is die niet bewezen? Volgens mij is het een immuunstimulerend middel die mensen die leiden aan auto immuunziekten, het zeer sterk afgeraden wordt om te gebruiken.
Bovendien is het uiteraard geen wonder pilletje. Het geneest de griep niet direct. Het kan wel een stimulans zijn voor je immuunsysteem als dat niet op orde is om te voorkomen dat er een griepje komt. Maar dat is vaker zo bij kruidensupplementen. Mensen willen ze vaak inzetten als het kwaad al geschied is. Zo werkt het vaak niet. Je kan het nu eenmaal niet vergelijken met een stootkuur antibiotica of prednison die in het laboratorium is ontwikkeld
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.