Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Prozac bijwerking, buikpijn. Wat te doen?

Ik ben sinds vandaag begonnen met Prozac, Paroxetine 10 nr. Nu merk ik dat ik constant buikpijn heb. Ik weet dat dit een tijdelijke bijwerking is.
Kan ik iets doen om de pijn te verzachten? Bv paracetamol? (Ik heb al een kruik) Iemand met ervaring of tips? Alvast dank :))

Weet jij het antwoord?

/2500

Iets warms op de buik leggen geeft vaak een beter gevoel.

Ik vind het al goed dat je aangeeft dat de bijwerking tijdelijk is. Zeg dat ook tegen jezelf: De Prozac gaat helpen, de bijwerkingen zijn over een paar dagen weer weg of minder. Probeer je inderdaad te ontspannen. Warmte is altijd goed: kruikje, warm bad. Misschien vind je het ook prettig om rustig te gaan liggen met de kruik op de buik. Sommige mensen gaan liever op de buik liggen voor de tegendruk. Misschien ontspan je wel door een stukje te wandelen. Er zijn ook veel natuurlijke middelen tegen buikpijn: de ene persoon drinkt graag venkelthee, de ander gemberthee. Pas jouw voeding voorlopig ook aan. Eet geen voedsel dat zwaar verteert. Als je liever een medicijn gebruikt: Duspatal zorgt voor ontspanning van de darmen. Bij mij helpt het uitstekend. Bij anderen helpt het weinig. Heel veel mensen krijgen tijdens het starten met antidepressiva last van het maag- en darmkanaal. Sommigen hebben in het begin diarree en anderen krijgen verstopping. Als het bij jou alleen blijft bij buikpijn, zou ik de tips toepassen. Indien de klachten verergeren kun je bij diarree iets kopen zoals Imodium. Als je verstopping krijgt, helpen psylliumvezels enorm goed (natuurlijk). Heel veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100