Hoeveel uur tussen ibuprofen en diclofenac?

Ik heb vanmiddag ibuprofen 400 geslikt icm met paracetamol, maar heb nog steeds veel pijn en wil graag de ibu vervangen voor diclofenac.
Hoeveel uur moet ik wachten?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
36.5K
TurfGraver
5 jaar geleden
Eeh, de oorzaak van de pijn is al aangepakt?

Het beste antwoord

Beide zijn een NSAID, maar dat weet je waarschijnlijk al.
Maak je niet druk om over te stappen. Ik zou beginnen met diclofenac, wanneer het tijd was voor de volgende ibuprofen. Vervolgens houd je het schema aan van diclofenac.
Waarom moet je je niet druk maken?
Je slikt ze niet tegelijk, maar er is misschien alleen sprake van een korte overlapping.
Je kunt gewoon overstappen van de ene naar de ander.
Er zijn zelfs mensen die meerdere NSAID pijnstillers tegelijk slikken, terwijl dit geen nut heeft.
De enige bijwerking waarbij overstappen niet helpt, is maagpijn, maar bij jou is de reden pijn.
Sommige mensen krijgen maagproblemen, andere helemaal niet.
Houd wel je paracetamolpeil gelijk. Dus consequent slikken. Misschien dat je over een paar dagen genoeg hebt hieraan.
Komt de bron dat het gewoon kan:

https://www.arbeidsparticipatietool.nl/contents/voucher-tietze-en-costochondritis/node/38556
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
“Ik zou beginnen met diclofenac, wanneer het tijd was voor de volgende ibuprofen.”
De vraag is dus: wanneer is dat?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb om 17:00 nog ibu genomen 600 Mg
In totaa heb ik vandaag 1200 Mg ibu gehad en 4x 2 paracetamol
Verga nog steeds van de pijn
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@SimonV Max. dosering is 1200 mg per dag (een arts schrijft ook wel eens 3x600 mg voor, is alleen te verkrijgen op doktersrecept).
Als ik dan bijvoorbeeld om 14.00 uur 400 mg/600 mg heb geslikt, kan ik 8 uur later overstappen, want dan is het tijd voor de volgende dosis. Dat zou dan om 22.00 uur zijn.
@Jellief84 ik hoop dat het beter met je gaat. Ben je al overgestapt?
3x8 uur is 24 uur.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gaat inmiddels gelukkig alweer een stuk beter..
Had blijkbaar een abces gekregen en de tandarts heeft nu 2 kiezen getrokken en een dikke antibiotica kuur gegeven..! Bedankt voor de goede tips!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Daar valt geen pijnstiller tegen te slikken. Afschuwelijk!
Gelukkig ben je verlost van de pijn. Groetjes!